مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
موبایل، لپ تاپ، تبلت

چگونه گوشی آبخورده را نجات دهیم؟ (اقدامات اورژانسی)

مطالب پربازدید

 

اقدامات اورژانسی برای گوشی آب خورده و خیس


 خیلی از صاحبان گوشی‌های هوشمند وقتی که موبایلشان در آب می‌افتد فکر میکنند کار گوشی دیگر تمام شده، بعضی ها صبر می‌کنند تا بعدا گوشی را پیش تعمیرکار ببرند یعنی وقتی که دیگر خیلی دیر شده است! درحالی که با چند اقدام فوری می‎توان به داد گوشی رسید و از خراب شدنش جلوگیری کرد. اولین کار‌هایی که پس از آب خوردن گوشی انجام می‌دهید نقش بسزایی در حفظ گوشی دارد. در این وضعیت سرعت عمل شما نقش بسیار مهمی را ایفاء می‌کند.

اقدامات اورژانسی برای گوشی موبایل آب خورده

 

  • اولین کاری که باید برای گوشی موبایل آب خورده و خیس خود انجام دهید این است که اگر روشن است بدون معطلی خاموشش کنید. حالا یا با فشردن دکمه پاور یا اینکه مستقیما باطری‌اش را در بیاورید. هر کاری سریع‌تر نتیجه می‌دهد همان را انجام دهید. اگر باتری گوشی جداشدنی نبود، سریعا دکمه پاور را فشرده و نگه دارید تا گوشی خاموش شود.
    نکته: هرگز پس از افتادن گوشی‌تان در آب روشنش نکنید یا صفحه‌اش را چک نکنید که آیا گوشی کار میکند یا خیر!. هر چه بیشتر با گوشی کار کنید شانس زنده ماندنش کمتر می‌شود.

 

مطالب پربازدید

اقدامات اورژانسی برای گوشی آب خورده؛ اول گوشی را خاموش کرده و سپس پشتش را باز کنید و اجزایی مثل باطری و سیم‌کارت را از داخلش بیرون بیاورید.

 

  • اقدام بعدی این است که اگر گوشی کاوری دارد آن را در آورده و پشت گوشی را باز کنید. سپس تمام اجزا مثل سیم کارت، کارت حافظه و باطری که می‌توان از گوشی جدا کرد  را خارج کرده و با یک پارچه نخی که جذب بسیار خوبی دارد به آرامی داخل گوشی و بیرون گوشی را خشک کنید.

 

پس از درآوردن اجزای گوشی داخلش را با یک دستمال نخی خوب خشک کنید.

 

مطالب پربازدید
  • سومین اقدام برای نجات گوشی‌ این است که  آن را به همان شکل (که پشتش باز شده و باطری و سیم‌کارت و … از آن خارج شده) در یک گونی برنج بگذارید. توجه داشته باشید که برنج خیلی خورد شده‌ای را برای این کار انتخاب نکنید. این اقدام بخاطر آن است که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد. شما باید یکی یا دو روز موبایل‌تان را در میان برنج‌ها رها کنید تا رطوبتش به خوبی جذب شود.

 

 

سپس گوشی را درون یک گونی برنج بیندازید و برای یکی دو روز به همان وضعیت رهایش کنید.

 

  • بعد از اینکه گوشی موبایل آب خورده را از گونی برنج بیرون آوردید، بگذارید چند ساعت در معرض هوای تازه باشد. سپس خودتان خیلی ملایم پشت گوشی را فوت کنید تا اگر گرد و غباری از برنج باقی مانده آن هم رفع بشود.
  • حالا می‌توانید باطری و سیم‌کارت را روی گوشی انداخته و آن را روشن کنید. اگر گوشی روشن نشد، گوشی را به شارژر وصل کنید چون احتمالا شارژ باطری خالی شده باشد. با این اقدامات، به احتمال 99 درصد گوشی شما روشن خواهد شد.

کار‌هایی که نباید با گوشی خیس انجام دهید

  •  به هیچ عنوان گوشی را روشن نکنید. همانطور که در همان ابتدای مقاله اشاره کردیم حتی یک لحظه نباید با گوشی کار کنید! فقط باید بدون معطلی آن را خاموش کنید.
  • اصلا گوشی را به قصد اینکه قطره های آب از آن خارج شود تکان ندهید یا فوت نکنید. چون نه تنها بی‌فایده است بلکه ممکن است آب وارد منافذ عمیق‌تری از گوشی بشود.

 

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

کارهایی که نباید با گوشی خیس و آب خورده‌تان انجام دهید: اصلا از مکنده‌هایی چون جارو و دمنده‌هایی چون سشوار استفاده نکنید.

 

  • از گرما برای خشک کردن موبایل استفاده نکنید چون بخار آب به اجزای داخلی گوشی‌تان نفوذ می‌کند و  باید قید موبایل عزیزتان را بزنید. پس گزینه‌هایی همچون سشوار را از ذهن‌تان پاک کنید.
  • از دمنده‌ها یا مکنده‌ها استفاده نکنید. وسایلی همچون جاروبرقی معلوم نیست چه بلایی سر وسیله شما می‌آورد. بهتر است یک نی پلاستیکی ظریف بردارید و خودتان درون آن ملایم فوت کنید. اگرچه این کار هم فایده چندانی ندارد و در شرایطی که آب وارد منافذ گوشی شده باشد، رطوبت را به عمق بیشتری هل می‌دهد. شاید اگر بتوانید خودتان نقش یک مکنده خیلی ضعیف با نی را انجام دهید بهتر باشد!
در نهایت برای‌تان آرزو می‌کنیم خوش شانس باشید و پس از انجام دادن اقدامات اورژانسی بالا گوشی موبایل‌تان سالم باشد. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
در نظر داشته باشید که هیچوقت شانس تعمیر شدن گوشی آب خورده 100 درصد نیست، چون آب رسانای الکتریکی است و تماس با آن با قطعات سخت افزاری گوشی و به ویژه برد دستگاه منجر به اتصال کوتاه می‌شود و خیلی سریع می‌تواند اثرات جبران ناپذیری را به بار آورد. اما همیشه بهتر است ناامید نشوید و شانس خود را امتحان کنید.
منبع: ستاره

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا