مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
امنیت و شبکه

هشدار در مورد نسخه های جعلی تلگرام و اینستاگرام که باعث دسترسی مجرمان به اطلاعات کاربران ایرانی می شود

مطالب پربازدید

مجرمان سایبری از طریق نسخه‌های جعلی تلگرام و اینستاگرام به دنبال دسترسی به اطلاعات کاربران ایرانی هستند.

تلگرام کچگروهی از پژوهشگران گروه امنیت اطلاع‌رسانی Cisco Talas یک گروه از مجرمان سایبری در فضای مجازی را کشف کرده‌اند که ترافیک کاربران اینستاگرام و تلگرام را زیر نظر می‌گیرند و این کار را با ربودن پروتکل اینرتنت آن‌ها انجام می‌دهند. بسیاری از کاربران ایرانی نیز از جمله اهداف اصلی این مجرمان سایبری هستند و گفته می‌شود این دسته از مجرمان از سال 2017 فعالیت سرقت اطلاعات خود را آغاز کرده‌اند و در تلاش دسترسی به اطلاعات 40 میلیون کاربر ایرانی در تلگرام هستند.

کارشناسان گروه Cisco Talos اعلام کرده‌اند که هکرها با استفاده از اپلیکیشن‌های جعلی تلگرام و اینستاگرام، با ایجاد صفحات جعلی و همچنین بدافزارهایی دارای ظاهر اپلیکیشن اصلی کاربران مورد نظر خود را فریب می‌دهند و سپس پروتکل اینترنت کاربر را به دام می‌اندازند. این مجرمان سایبری نرم‌افزارهای جعلی اینستاگرام و تلگرام را از طریق دور زدن پلی استور دانلود می‌کنند و اولین کاری که هکرها می‌توانند با آن‌ها انجام دهند، به دست آوردن فهرست مخاطبان کاربر است.

گفتنی است، کارشناسان امنیت سایبری در اوایل دسامبر یک روزنه نفوذ در تلگرام پیدا کرده بودند که با استفاده از آن می‌توان به آی‌پی کاربران هنگام تلفن کردن از این پیام‌رسان دسترسی پیدا کرد.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا