مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
فرهنگ و هنر

انتشار فیلم رستاخیز با دوبله عربی در فضای مجازی صدای کارگردان را درآورد

مطالب پربازدید

انتشار فیلم رستاخیز با دوبله عربی در فضای مجازی کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، نسبت به انتشار این فیلم با دوبله عربی در فضای مجازی، واکنش نشان داد و این اقدام را غیرقانونی خواند.

ماجرای توقیف رستاخیز

احمدرضا درویش در پی این اقدام غیرقانونی رسما به بنیاد فارابی شکایت کرد و خواستار ارائه دلایل توقیف غیرقانونی این فیلم و عدم صدور مجوز در داخل کشور شد.

درویش گفت: اکران فیلم رستاخیز همزمان با امضای قرارداد برجام به یک باره توقیف شد و متاسفانه کار به جایی رسید که با صحنه های بدی روبرو شدیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران فرهنگی صورت مسئله را پاک کردند. این فیلم حق الناس است، ما کارمند شما نیستیم.

رفتاری که با این فیلم در حوزه فرهنگ شد، وهن اخلاقیات جامعه و کشور ماست. نکته جالب ماجرا اینجاست که پس از ابطال پروانه نمایش داخلی فیلم، پروانه نمایش خارجی آن توسط وزارت ارشاد صادر شد، به این معنی که جوانان در داخل کشور نباید فیلمی را از یک فیلمساز هموطن ببینند، اما مخاطب خارجی می تواند ببیند و تا الان معنی این تناقض را نفهمیده ایم. ما برای پیگیری این موضوع از وزارت ارشاد به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم و ارشاد محکوم شد.

مطالب پربازدید

مسئولان ما چطور اینقدر ناسپاس شده اند، چهار سال از توقیف می گذرد، نه مسئولی و نه رئیس دفترش حال من را نپرسیدند، حتی یک تلفن به من نزدند. دائم ما مراجعه و کارمان را پیگیری کردیم. حداقل گناه ما را بگویند و دادگاه ما را برگزار کنند. خیلی راحت می توان فهمید منشا قاچاق “رستاخیز” کجاست.

اثر ماندگار هنری که از دل برآمده و ریشه و منشا آن از عمق وجود و اعتقاد افراد و هویت مند باشد، محدود به زمان و مکان نیست و قطعا ماندگار است. در خصوص خسارت معنوی ما مسئولان را به دادگاه الهی حواله داده ایم. جفایی که از سوی مسئولان فرهنگی کشور به ما و فیلم شد اصلا جبران شدنی نیست. هم در این دنیا و هم آن دنیا عقوبتی دارد که خدا آگاه است.

بی عدالتی در حوزه فرهنگ

بی عدالتی در حوزه فرهنگ زیاد است. مسئولان فرهنگی به درستی سر جای خود نیستند و اصلا در این محله بجا آورده نمی شوند! انگشت به چشم هنرمندان نکنید. خسارت در حوزه مادی رستاخیز غیر قابل تخمین و جبران است، اما در مورد سرقت نسخه آن (انتشار فیلم رستاخیز با دوبله عربی) باید بگویم در یکی دو کشور همسایه احتمالا با پرداخت پول به شبکه های وی او دی فیلم را می بینند، یعنی فیلم بصورت جعلی به آنها فروخته شده، البته امیدوارم اینطور نباشد.

 

 

مطالب پربازدید

 

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا