مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
فرهنگ و هنر

کنگره ملی شعر فاطمی به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می شود

مطالب پربازدید

کنگره ملی شعر فاطمیحجت الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: نخستین کنگره ملی شعر فاطمی به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علی‌ها ) برگزار می شود.

احمدی گفت: از تمام شاعران فارسی‌زبان دعوت به عمل می‌آید تا با آثار ارزشمند و فاخر خود با موضوع سیره و ابعاد شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها که از اندیشه و و روحی پاک و ولایی سرچشمه می‌گیرد، در این کنگره شرکت کنند.

وی همچنین به تشریح موضوعات و محورهای کنگره پرداخت و افزود: پرداخت شاعرانه به جایگاه حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام به عنوان دختر، خواهر و عمه امام معصوم (ع)، پرداخت شاعرانه به سیره و سلوک شخصی حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام (کرامت، حجاب، عفاف، آزادگی، علم آموزی و…) و پرداخت شاعرانه به سیره و سلوک سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام (هجرت جهادگونه از مدینه، ولایت پذیری و…) از جمله موضوعات کنگره شعر فاطمی است.

کنگره ملی شعر فاطمی در چهار بخش شعر کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، دوبیتی و…)، شعر نو (نیمایی، آزاد، هایکو، سه‌گانی و…)، شعر کودک و نوجوان و ترانه و سرود برگزار میشود.

مطالب پربازدید

علاقه مندان و شاعران با ثبت نام و ارسال آثار در تارنمای www.keramat.amfm.ir/fop می توانند در این کنگره شرکت کنند. محدودیتی از نظر سن و تعداد آثار برای شرکت کنندگان وجود ندارد، شرکت کنندگان می‌توانند در تمام بخش‌های جشنواره اشعار خود به زبان فارسی را ارسال کنند، اشعار برگزیده در کنگره‌های دیگر وارد مرحله داوری نمی‌شوند، آثار ارسال بایستی در قالب یک فایل word با قلم نازنین و اندازه ۱۴ به صورت تایپ شده در تارنمای کنگره بارگذاری شود و کنگره از پذیرش آثار در سایر قالب‌ها مانند pdf و… معذور است.

برگزیدگان باید الزاما در مراسم اختتامیه حاضر شده و به شعرخوانی بپردازند. حق استفاده از آثار ارسالی جهت هرگونه استفاده هنری و رسانه‌ای و… با ذکر نام پدیدآورنده برای دبرخانه کنگره محفوظ است.

جوایز این کنگره عبارت است از: اعطای نشان فاطمی، تندیس کنگره و هدیه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال به بیست برگزیده و صاحبان آثار راه‌یافته به مرحله‌ی داوری نهایی به افتخار «خادمیاران فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها» نائل خواهند شد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا