مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
فرهنگ و هنر

انتشار فراخوان سراسری هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش

مطالب پربازدید

جشنواره ملی نقش تن پوشفراخوان هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر منتشر شد.

جشنواره ملی نقش تن‌پوش که هفتمین دوره خود را پیش رو دارد، طی سال‌های گذشته با استقبال گسترده دانشجویان، هنرمندان و استادان طراحی و مد و لباس، دیگر رشته‌های مرتبط قرار گرفته و در دوره جدید نیز با رویکردی متفاوت از سال‌های گذشته آماده برگزاری است.

هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش شامل دو بخش اصلی در قالب مسابقه و برنامه‌های بخش جانبی است.

محورهای بخش اصلی شامل فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی (مظاهر و مولفه‌های فرهنگ و تمدن ایرانی شامل مکان‌های تاریخی و گردشگری، اعیاد ملی و مذهبی همچون نوروز و یلدا، دانشمندان، مشاهیر واساطیر ایرانی، صنایع‌دستی ایران، دستاوردها و فعالیت‌های علمی، فناوری و صنعتی کشور است. بخش آزاد از دیگر بخش‌های هفتمین جشنواره ملی نقش‌ تن‌پوش است.

مطالب پربازدید

الهام زایجانی دبیر هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش در این رابطه می‌گوید: جشنواره نقش تن‌پوش، تلاشی برای الگوسازی و ترویج نقش‌های ایرانی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان جوان به خلق تصاویر زیبا بر روی تن پوش یا همان تی‌شرت ساده است.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی واحد هنر در قالب دبیرخانه دائمی جشنواره «نقش تن‌پوش»، تلاش می‌کند با برجسته‌سازی این موضوع، طرح‌ها و نمادهای متناسب با فرهنگ ایرانی را جایگزین «طرح‌های غیربومی» کند.

از مهم‌ترین اهداف این جشنواره می‌توان به کمک به انتقال مفاهیم و مؤلفه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی از طریق تن‌پوش، بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه مد و لباس کشور، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی ایشان به مراکز تولیدی و صنعتی، کمک به تجاری‌سازی و تولید طرح‌های منتخب تن‌پوش اشاره کرد.

محورهای بخش جانبی این جشنواره شامل برگزاری ورک‌شاپ همسو با محورهای بخش اصلی جشنواره، برگزاری نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن‌پوش، بازدید از مراکز تاریخی، گردشگری و صنعتی است.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش، ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ اعلام شده و آئین اختتامیه و اهدای جوایز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

مطالب پربازدید

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جهاد دانشگاهی هنر به نشانی  www.jdart.ir مراجعه کنند.

منبع: مهر

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا