مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

تاکسی‌های اینترنتی سنتی چه وضعیتی دارند؟

مطالب پربازدید

تاکسی پای صحبت راننده‌هایی که قبلا در آژانس‌ها کار می‌کردند و حالا راننده تاکسی‌های اینترنتی شده‌اند که بنشینیم، همه‌شان این ترس را میان کلمات‌شان فریاد می‌زنند. همین‌که جای ثابتی به‌عنوان یک دفتر کار ندارند که بتوانند خودشان را متعلق به یک چهاردیواری ثابت بدانند.

برای خیلی‌ها اما این یک تغییر بزرگ به حساب می‌آید که زمان می‌برد تا در ابعاد ذهن‌شان جا بگیرد و با آن کنار بیایند. حکایت تغییرهای هر روزه‌ای که بشر امروزی در زندگی با آن‌ها مواجه می‌شود هم همین است. همین چند سال پیش که برای پرداخت انواع قبض‌ها باید ساعت‌ها در بانک صف می‌کشیدیم، اگر کسی می‌آمد و می‌گفت سال‌ها بعد تنها با چند کلیک روی گوشی موبایل تمامی قبض‌ها را پرداخت می‌کنید، فکر می‌کردیم جن‌زده شده است. اما حالا همه ما آنجاییم؛ همان نقطه‌ای که قبض‌های‌مان را با چند کلیک پرداخت می‌کنیم.

جایی‌که برای خرید نیازی به خروج از خانه نداریم، برای حمل و نقل به جای خودروهای شخصی اغلب از سرویس‌های درخواست اینترنتی خودرو استفاده می‌کنیم و دیگر نگران جای پارک نیستیم.

اما این تغییرات هم مانند همه اقدامات نوین دیگر هر کدام مخالفان خودشان را داشتند چرا که سیستم‌های سنتی ترس از تطبیق با روش‌های تازه دارند؛ نمونه‌اش سرویس‌های درخواست اینترنتی خودرو که بارها از سوی سازمان‌های حمل و نقل سنتی مورد اعتراض قرار گرفته‌اند و هنوز هم از سوی خیلی‌ها پذیرفته شده نیستند. اما آیا این مشکلات فقط مختص سرویس اینترنتی اسنپ است یا اوبر هم به عنوان معروف‌ترین سرویس اینترنتی دنیا همین چالش‌ها را دارد؟

مطالب پربازدید

در سال ۹۳ که اولین تاکسی اینترنتی در تهران کارش را آغاز کرد، دفترش را پلمپ کردند. این اتفاق تا جایی کش پیدا کرد که تیم عملیات ناچار به جابه‌جایی دفتر شد. بعد از گذشت یک سال از فعالیت این سامانه در تهران و اقدام به راه‌اندازی این سرویس در شهرهای دیگر، تیم عملیات اسنپ همچنان با مشکل پلمپ دفتر در شهرهای مختلف مواجه می‌شد؛ پلمپ‌هایی که بعضا عمر زیادی هم نداشتند و با پیگیری تیم عملیات رفع می‌شدند.

در کرج پیگیری‌های تیم عملیات اسنپ منجر به این شد که در عرض یک هفته دفتر فک پلمپ شود و این روال در مورد یزد یک ماه، در قزوین دو ماه و در نهایت در اراک سه ماه زمان برد. در مشهد و تبریز اعضای تیم عملیات ناچار به تعویض دفتر شدند. در بعضی شهرها اما داستان فقط به شکایت و پلمپ دفتر منتهی نمی‌شد. بازاریاب‌های اسنپ بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و طبق اعلام خبرها این زد و خوردها از سوی سازمان‌های حمل و نقل سنتی بود.

در جریان درگیری‌های کرمان که بهمن و اسفند ۹۶ اتفاق افتاد، ۵ نفر از بازاریاب‌ها مجروح شدند و این تعداد در شهر مشهد ۱۰ نفر اعلام شد. حالا بعد از گذشت چهار سال از عمر اسنپ این قصه هنوز هم ادامه دارد و هر بار خبر افتتاح دفتر اسنپ در شهر تازه‌ای به گوش می‌رسد، باز شکایت‌ها و اعتراض‌ها ردیف می‌شوند.

پایان پیام

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا