مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

ثبت نام در سامانه طرح ملی مسکن در استان مرکزی و چند استان دیگر

مطالب پربازدید

ثبت نام در سامانه طرح ملی مسکنبه گزارش فارسی کلاب، به نقل از صدا و سیما، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در مردادماه گفته بود: متقاضیان دریافت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر می توانند از شهریورماه امسال نسبت به ثبت نام در سامانه طرح ملی مسکن اقدام کنند.

جواد حق شناس همچنین گفته بود: متقاضیان به دو دسته تقسیم شده اند، افراد دارای زمین و افراد فاقد زمین. افرادی که دارای زمین هستند تسهیلات ساخت و مجوز برای ساخت در اختیار آنها قرار می گیرد و افراد فاقد زمین نیز از اراضی دولتی که در اختیار این طرح است استفاده می شود بطوریکه با سازندگان وارد مذاکره می شویم و تا حدودی بر سر قیمت تمام شده به توافق می رسیم و در سامانه قیمت ها بستگی به نوع پروژه درج خواهد شد.

ثبت نام در سامانه طرح ملی مسکن

ثبت نام در سامانه طرح ملی مسکن ابتدا به صورت آزمایشی در استان کرمان و بعد در 10 استان دیگر آغاز می شود. متوسط تسهیلات تا 75 میلیون تومان با سود 18 درصد است که این تسهیلات نیاز به سپرده گذاری ندارد و تا سقف 100 میلیون تومان نیز می رسد و البته بانک مسکن در کنار این تسهیلات جعاله نیز پرداخت می کند. تسهیلات 75 میلیون تومانی یا به صورت تسهیلات خرید به خریدار پرداخت می شود یا تسهیلات به انبوه سازان پرداخت می شود و انبوه سازان می توانند این تسهیلات را انتقال دهند.

متقاضیان باید در زمان اولیه هزینه جزیی پرداخت کنند و بعد از تایید نهایی وضعیت متقاضیان باید 30 تا 50 میلیون تومان در بانک مسکن سپرده گذاری کنند و 2 دهک اول مانند اقشار کم درآمد که شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند نیازی به آورده اولیه ندارند. افرادی که زمین در اختیار دارند به صورت انفرادی اقدام به ساخت می کنند و شرایط برای زآنها فراهم است و تسهیلات رائه می شود، اما در ساخت گروهی از انبوه سازان گروهی دارای صلاحیت استفاده می شود.

مطالب پربازدید

با اینهمه بعد از مشکلات پیش آمده به دلیل اغتشاشات و قطعی اینترنت، محمود محمودزاده ( معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی) اعلام کرد: ثبت نام طرح ملی اقدام مسکن از روز شنبه 16 آذر از سر گرفته می شود و تلاش می شود تا پایان آذر همه ثبت نام ها تمام شود.

طبق اطلاعیه اداره راه و شهرسازی استان مرکزی، ثبت نام در این طرح برای متقاضیان استان مرکزی و چند استان دیگر از ساعت 10 صبح امروز 26 آذر آغاز و ساعت 24 روز پنجشنبه 28 آذر 98 پایان می پذیرد و متقاضیان می توانند به نشانی tem.mrud.ir مراجعه کنند.

 

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا