مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

قیمت انواع نقاشی ساختمان در سال 97

مطالب پربازدید

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان در ایران از وقتی که ساختمان‌هایی به فرم اروپا در شهر‌ها ساخته شد مطرح شد. در ابتدا فقط شاهان و درباریان از نقاشی ساختمان استفاده می‌کردند. رفته رفته با به وجود آمدن کارخانه‌های تولید رنگ در ایران، نقاشی ساختمان رواج یافت و امروزه خیلی از مردم از نقاشی ساختمان استفاده می‌کنند و محیط اطراف خود را رنگی‌تر می‌کنند.

 

انواع رنگ‌ها در نقاشی ساختمان:

برای نقاشی ساختمان می‌توان از رنگ‌های مختلفی استفاده کرد. این رنگ‌ها هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از نمونه‌های رنگ‌ها در نقاشی ساختمان عبارتند از:

مطالب پربازدید
  • رنگ روغنی: از رنگ‌های قدیمی در نقاشی ساختمان است که هنوز هم برای رنگ آمیزی در و پنجره بهترین گزینه محسوب می‌شود. این رنگ‌ها به سه دسته‌ی مات، نیمه مات و براق تقسیم می‌شوند.
  • رنگ پلاستیکی: از رنگ‌های قدیمی در نقاشی ساختمان است که با کیفیت‌های مختلف در بازار موجود است. در نقاشی ساختمان این رنگ‌ها برای پوشش سقف‌ها و پوشاندن نقص‌ها گزینه‌ی مناسبی است، اما دوام کمتری دارد. رنگ کردن با این رنگ‌ها آسان است و فقط باید دقت کنید که غلظت مناسبی داشته باشند.
  • رنگ‌های اکرلیک: این نوع رنگ‌ها در نقاشی ساختمان برای ایجاد بافت روی سطوح مناسبند، چون غلظت بالایی دارند و سریع خشک می‌شوند و به همین علت بر روی تمام سطوح قابل اجراست. این رنگ‌ها فاقد حلال‌های نفتی مضر، صد در صد قابل شستشو، بدون بو و مقاوم در برابر زردی و رنگ پریدگی هستند. در تمامی رنگ‌ها و در انواع مات، براق و نیمه براق عرضه می‌شوند، اما نسبت به رنگ‌های روغنی از براقیت کمتری برخوردارند.
  • رنگ مولتی کالر: این نوع رنگ‌ها در نقاشی ساختمان قابل اجرا بر روی تمامی سطوح هستند. این نوع رنگ‌ها برای سطوح گچ، سیمان، بتن، آهن، آلومینیوم، چوب، سنگ، شیشه، کاشی، پلاستیک و … بسیار مناسبند. این رنگ‌ها در مدت کوتاهی خشک می‌شوند، بدون بو هستند، ضخامت کمی دارند، خرابی‌های روی سطح را در خود محو می‌کنند و از آنجایی که ذرات معلق در هوا و دود را جذب نمی‌کنند، برای محیط‌های پر ترافیک مانند راه پله‌ها مناسب هستند.

 

قیمت نقاشی ساختمان در سال ۹۷:

نقاشی ساختمان انواع زیادی دارد. مثلا نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، نقاشی ساختمان با رنگ روغنی، نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک (بی بو)، خدمات نقاشی ساختمان با غلطک، نقاشی نمای ساختمان، نقاشی روی گچ، نقاشی ویلا و نقاشی خانه‌های نوساز و کلنگی. هر کدام از این انواع نقاشی ساختمان ویژگی‌های خاص خود را دارد، درنتیجه قیمت نقاشی ساختمان نیز متفاوت است.

قیمت نقاشی ساختمان به صورت عالی، شیک و درجه یک، توسط اتحادیه نقاشان هر مترمربع با مصالح ۱۲۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است. در ادامه قیمت‌های نقاشی ساختمان در سال ۹۷ که در تهران معمول است را می‌آوریم.

قیمت هر مترمربع نقاشی ساختمان با رنگ روغنی درجه یک استاندارد با مصالح ۱۲۰۰۰ تومان.

قیمت هر مترمربع نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک با رنگ‌های درجه استاندارد با مصالح ۱۲۰۰۰ تومان.

مطالب پربازدید

قیمت هر مترمربع نقاشی ساختمان با رنگ اکرلیک (بی بو) با مصالح ۸۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ تومان.

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ جوتن درجه یک با مصالح ۱۶۰۰۰ الی ۴۰۰۰۰ تومان.

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ‌های مولتی کالر با مصالح ۹۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ تومان.

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ نما بدون زیرسازی با مصالح ۱۵۰۰۰ تومان.

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ نما با زیر سازی با مصالح ۳۰۰۰۰ تومان.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

 

دستمزد‌های روزانه استادکاران و کارگران نقاشی ساختمان:

۱- استادکارانی که دارای کارت عضویت انجمن صنفی نقاشی ساختمان هستند روزی ۸۰۰۰۰ تومان

۲- استادکارانی که فاقد کارت عضویت انجمن صنفی نقاشی ساختمان هستند روزی ۷۵۰۰۰ تومان

۳- کارگرانی که مقداری با نقاشی ساختمان آشنایی دارند روزی ۵۵۰۰۰ تومان

۴- کارگرانی که ابتدای ورودشان به کار نقاشی ساختمان است روزی ۵۰۰۰۰ تومان

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا