مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

جهرمی: مرگ بر رجیستری که قاچاق گوشی تلفن را زنده کرد

مطالب پربازدید

موبایلماجرای رجیستری و واردات گوشی های تلفن همراه با استفاده از کارت ملی و ثبت در سامانه همتا به گفته کارشناسان و حتی محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) خالی از اشکال نبوده و نیست.

درآغاز این طرح وارد کنندگان بدون محدودیت تلفن همراه وارد می کردند. بعد ازمدتی اعلام شد هر فرد بیش از پنج گوشی تلفن همراه نمی تواند وارد کند، و اخیرا هم اعلام شد هر فرد با یک کارت ملی فقط یک گوشی می تواند وارد کند. نکته جالب توجه اینکه، هفته‌ی گذشته سامانه مسافری گمرک برای ثبت تلفن‌های همراه بدون اطلاع بسته شد. بسته شدن این سامانه بازار موبایل را ملتهب تر کرد و باعث افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت گوشی شد. البته پس از اعتراض صنف موبایل فروشان این سامانه باز شد.

در واکنش به این موضوع، محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) – در صفحه توییتر خود نوشت: «مرگ بر رجیستری!»؛ شعاری که روی دیگر سکه «زنده باد قاچاق!» است. مشکل صنف عرضه‌کنندگان تلفن همراه جای دیگری است نه طرح ثبت تلفن همراه که هزاران میلیارد تومان از قاچاق جلوگیری کرده است. شفافیت و مبارزه با فساد هزینه‌ای دارد که با پرداخت آن مشکلی ندارم.

همچنین برخی از کارشناسان معتقدند، واردات گوشی تلفن همراه با دریافت کارت ملی، از ابتدا خالی از اشکال نبود و موجب شد راه واردات گوشی‌های قاچاق به شکلی دیگر باز شود. این کارشناسان استدلالشان این است که، گوشی‌هایی که به اسم مسافری وارد کشور شدند، تنها به مسافران اختصاص نداشتند و برخی از سودجویان با استفاده از کارت ملی افراد به هنگام خرید گوشی، اقدام به رجیستر کردن گوشی‌های وارداتی خود کردند. از آن گذشته، قطع ناگهانی این سامانه هم مشکلاتی ایجاد کرد و موجبات افزایش قیمت گوشی را هم فراهم کرد.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا