با سی ایکس ورکس چربی پهلوها را آب کرده و لاغر شوید

یکی از بهترین و مدرن‌ترین ورزش‌های طراحی شده توسط کمپانی لس میلز برای کوچک کردن شکم و از بین بردن پهلوها و سفت کردن عضلات میانی بدن، سی ایکس ورکس است.

سی ایکس ورکس

سی ایکس ورکس ورزشی برای تقویت عضلات بالا تنه است که کلاس‌های آن معمولا به صورت گروهی بوده و هر جلسه آن چیزی حدود نیم ساعت است. هدف اصلی سی ایکس ورکس تقویت عضلات شکم و بخش‌های مرکزی بدن یعنی عضلات ناحیه شکم، باسن و … است. ورزش سی ایکس ورکس تا حدودی شبیه ایروبیک و زومبا است.

اگر همان جلسه اول فشار زیادی به شما وارد شد و احساس کردید توانایی کافی برای انجام این ورزش را ندارید، نا امید نشوید، خیلی‌ها هم مثل شما بوده‌اند. بهتر است پس از چند جلسه شرکت در کلاس‌های سی ایکس ورکس و آشنایی بدنتان با آن تصمیم به ادامه یا عدم ادامه این ورزش بگیرید.

از آنجا که اغلب تمرینات سی ایکس ورکس کششی و قدرتی هستند تا چند روز پس از اولین جلسه تمرین بدن و عضلات شما گرفته و درد خواهد کرد اما معمولا پس از گذشت چند روز تا چند هفته این گرفتگی عضلات رفع خواهد شد. انجام صحیح حرکات و هماهنگی کامل حرکات اندکی زمان می‌برد و نیازمند تمرین است تا آنها را به طور کامل اجرا کنید اما به خوبی می‌تواند عضلات مرکزی شما را تقویت کند.

تاثیرگذاری سی ایکس ورکس بسیار سریع خواهد بود و خیلی سریع عضلات شما را تقویت می‌کند و باعث تناسب اندام می شود.

مراحل ورزش سی ایکس ورکس

این ورزش از سری ورزش‌های جدید کمپانی لس میلز است و تمرینات آن در هر جلسه سی دقیقه خواهد بود و در شش مرحله انجام می‌گیرد که تمرکز اصلی آن بر عضلات شکم، کمر، پهلوها و باسن است و شامل مراحل زیر است.

مرحله اول

مرحله اول شامل گرم کردن کل بدن است و باید یکسری حرکات را به صورت دراز کش انجام دهید تا عضلات آماده انجام تمارین بعدی شوند.

مرحله دوم

در این مرحله تمرینات استقامتی به صورت دراز کش و یا بر روی دستها به حالت شنا انجام می‌شود تا عضلات مرکزی تمرین داده شوند.

مرحله سوم

در این مرحله تمرین‌های استقامتی به صورت ایستاده انجام می‌شود و بخش‌های بالا و پایین بدن تمرین داده می‌شوند.

مرحله چهارم

این مرحله نیز ایستاده است و عضلات باسن، پا و سرینی تمرین داده می‌شوند.

مرحله پنجم

عضلات مرکزی در یکسری تمرینات مجزا تمرین و ورزش داده می‌شوند و بیشتر شامل حرکات چرخشی است و تمرکز این بخش بر عضلات و ماهیچه‌های شکم است.

مرحله ششم

این مرحله که مرحله پایانی هست، به تقویت استقامتی عضلات مرکزی بدن و به خصوص عضلات پشت کمر می‌پردازد.

وسایل مورد نیاز برای سی ایکس ورکس

برای انجام ورزش سی ایکس ورکس باید زیرانداز، حوله و کش قدرتی و هالتر داشته باشید. با استفاده از کش قدرتی بدون اینکه لازم باشد حرکات اضافی انجام دهید، می‌توانید فشار کافی بر عضلات شکمتان وارد کنید و تنها به کمک نیروی وزن بتوانید آن را بکشید. کش قدرتی در ورزش سی ایکس ورکس جایگزین دمبل شده است. کش‌های قدرتی بر اساس وزنشان رنگ‌های مختلفی دارند. کش سبز سبک‌ترین، کش نارنجی متوسط و کش سیاه سنگین‌ترین کش قدرتی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب:

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *