مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

انتقام سخت با حمله موشک های ایرانی به پایگاه آمریکایی در عراق صورت گرفت

مطالب پربازدید

انتقام سخت با حمله موشک های ایرانی به پایگاه آمریکایی در عراق صورت گرفتانتقام سخت حملات موشکی

انتقام سخت با حملات موشک های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق (محل استقرار نیروهای آمریکایی) صورت گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد و طی آن از حملات موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق برای انتقام از ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چند تن از یارانش خبر داد. پایگاه هوایی عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکایی ها در عراق است که از همین پایگاه، اقدام به ترور حاج قاسم سلیمانی و چند تن از یارانش زدند.

سپاه پاسداران

در بخشی از بیانیه سپاه پاسداران در راستای تحقق انتقام سخت آمده است: “زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال صبح امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیات موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز مقدس یا زهرا (س) با شلیک ده ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین الاسد را در هم کوبیدند که جزئیات آن متعاقبا به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.”

سردار سنایی راد

سردار سنایی راد (معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا) گفت: رزمندگان اسلام در حد اقدام اولیه برای انتقام خون پاک شهدای حادثه تروریستی آمریکایی دست به این اقدام زدند که واکنش طبیعی ما نسبت به حماقت آمریکایی ها است. اگر آمریکایی ها بخواهند دست به حماقت دیگری بزنند بایستی تمامی پایگاه های آن ها و تمامی طول و عرض جغرافیایی رژیم صهیونیستی را در معرض خطر ببینند.

مطالب پربازدید

گفتنی است که، سی ان ان تایید کرده است که حداقل 10 راکت به پایگاه هوایی آمریکایی عین الاسد در عراق اصابت کرده است. همچنین بنا به گفته سخنگوی کاخ سفید، ترامپ نیز در جریان این حملات موشکی قرار گرفته و اوضاع را دقیقا زیر نظر دارد.

نیویورک تایمز

بنا به نوشته نیویورک تایمز، اولین موشک در ساعت 1:20 بامداد به وقت محلی به این پایگاه اصابت کرده (همان ساعتی که آمریکا با موشک خودروی حاج قاسم سلیمانی را در نزدیکی فرودگاه بغداد مورد هدف قرار داد) و در ساعت 4:05 بامداد دونالد ترامپ جلسه شورای امنیت ملی آمریکا را تشکیل داد.

بر اساس برخی گزارش ها (که هنوز هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده است)، 20 نیروی آمریکایی در این حمله موشکی کشته شده اند و بر اساس گزارش خبرنگار المیادین، آن قسمت از پایگاه هوایی عین الاسد که در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دارد کاملا ویران شده است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا