مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

علائم کبد چرب در زنان چه عواقبی به همراه دارد ؟ باید و نباید ها کبد چرب

مطالب پربازدید

علائم کبد چرب در زنان : همان طور که از اسم این بیماری مشخص است این بیماری کبد را درگیر می کند و حاصل از تجمع بیش از حد چربی ها در این بخش از بدن است. علت این که این بیماری خیلی فراتر می رود این است که علائم آن چنان زیادی ندارد و به صورت عینی نمی توان این علائم را مشاهده کرد و بیش تر اوقات فقط با دادن آزمایش قابل تشخیص است . لازم به ذکر است که این بیماری مختص به یک سن خاصی نیست و همه ی مردم در هر سنی ممکن است به آن دچار شوند .

علائم کبد چرب در زنان

اما بیش تر افرادی که در رده ی سنی ۴۰ تا ۶۰ سال هستند در معرض این بیماری هستند . اما اگر جز افرادی هستید که اضافه وزن دارید و یا به اندازه ی کافی تحرک ندارید، به بیماری دیابت مبتلا هستید و یا چربی خون بالایی دارید باید بیش تر از سایر افراد مراقب باشید. شایان به ذکر است که مصرف برخی از دارو ها نیز سبب بروز کبد چرب می شود مثل ویتامین A و آسپرین. معمولا زنان بیش تر در معرض خطر هستند حال در بخش های بعدی  علائم کبد چرب در زنان را برای شما باز گو می کنیم.

علائم چربی کبد در زنان

باید ها و نباید ها در علائم بیماری کبد چرب

قطعا می دانید که با روی کار آمدن هر بیماری انجام دادن یک سری کار ممنوع می شود. بیماری کبد چرب نیز از این قاعده مسثتنی نبوده و یک سری باید ها و نباید ها را دارد. افراد مبتلا به کبد چرب به طور معمول باید ۶ وعده غذا بخورند و سعی کنند میزان کالری وعده های غذایی خود را کم کنند. سعی کنید غذا های فست فود ، پیتزا، شیرینی ها، ترشی، ماست پر چرب، نمک زیاد، سیر داغ و پیاز داغ، چیپس و پفک، نوشابه و سس و .‌‌.. را در لیست سیاه قرار دهید و یا مصرف آن را به حداقل برسانید.

مطالب پربازدید

بهتر است با سبزیجات، کاهو، خیار و هویج دوست شوید . دقت کنید که اگر به رژیم غذایی خود دقت نکنید ممکن است وضع وخیم تر شود و کبد چرب تر شود و عوارض بد تری را به دنبال داشته باشد پس رژیم را از همین امروز شروع کنید.

علائم کبد چرب در زنان

همان طور که در بخش بالایی گفتیم این بیماری در بانوان شایع تر است چرا؟ به خاطر تغییرات هورمونی در خانم ها این بیماری بیش تر خود را نشان می دهد برای همین تغییرات هورمونی است که خانم های بار دار نیز به این بیماری دچار می شوند و البته در بیش تر اوقات بعد از زایمان این بیماری بر طرف می شود. اصلا نگران نباشید این بیماری قابل پیش گیری و یا حتی قابل درمان است. علائم کبد چرب در زنان شامل بی حالی و ضعف متوالی است وقتی که به طور مدام ضعف و حالت تهوع داشتید و یا در قسم راست شکم خود احساس درد داشتید .

نشانه های کبد چرب در زنان

باید هر چه زود تر آزمایش بدهید . علائم کبد چرب در زنان به همین جا ختم نمی شود و می توان با خونریزی شدید در دوران عادت ماهانه، ترش کردن و رفلاکس معده، پرش پلک سمت راست فرد به این بیماری پی برد حتی گاهی تلخی طعم دهان، درد در مچ پا و یا مدام پیچ خوردن پا نیز از علائم کبد چرب در زنان است.

هر چه زودتر به فکر درمان کبد چرب باشید

از آن جایی که علائم کبد چرب در زنان خیلی کم است گاهی ممکن است که شما برای انجام آزمایش دیگری به پزشک مراجعه کرده باشید و با دیدن نتایج آزمایش متوجه شوید که به کبد چرب مبتلا شده اید اما گاهی نیز به خاطر علائم ذکر شده به پزشک مراجعه می کنید و پزشک از سابقه خانوادگی و یا مصرف الکل شما می پرسد و یا با معاینه ی فیزیکی به نتیجه می رسد مثلا شکم شما را لمس می کند و با یک توده ی بزرگ مواجه می شود البته این نوع تشخیص همیشه  چاره ساز نیست .

مطالب پربازدید

زیرا ممکن است که علت ورم شکم شما بیماری دیگری باشد و یا این که کبد شما بزرگ نشده باشد پس آزمایش های مخصوصی را برای شما می نویسد که نشان دهد آنزیم های کبدی زیاد شده اند یا خیر البته پس از آن نیز اگر نتیجه مثبت باشد . آزمایش های دیگری را برای شما می نویسند زیرا برخی دیگر از بیماری ها هستند که سبب بالا رفتن آنزیم های کبدی می شوند.

درمان کبد چرب

پس از این که پزشک از بیماری شما مطمئن شد قطعا فورا درمان را شروع می کند‌. اولین راه درمان کبد چرب مصرف دارو های تجویز شده است. شما نیز می توانید با مشورت با پزشک خود درمان خانگی کبد چرب را شروع کنید و سبب کنترل این بیماری شوید.

  • یکی از راه های درمان کبد چرب مصرف آب لیمو به همراه یک لیوان آب به صورت نا شتا است حتی می توانید به این محلول عسل نیز اضافه کنید.
  • از ترکیب کدو و ماست کم چرب نیز غافل نشوید این ترکیب نیز کمک به سزایی در درمان شما می کند.
  • شما می توانید با آب لبو کبد چرب خود را درمان کنید از خود لبو نیز به صورت پوره استفاده کنید.
  • چغندر نیز به خاطر خواصی که دارد به عنوان یک درمان گر برای کبد چرب به شما می رود.
  • آلوورا نیز یکی دیگر از مواردی است که به شما در درمان و کنترل این بیماری کمک می کند.

علائم کبد چرب در خانم ها

سخن آخر در رابطه با کبد چرب

قطعا می دانید که کبد یکی از اعضای مهم در بدن است که هر گونه اختلال در ساختار آن سبب عواقب بد و خطر ناکی می شود زیرا این عضو مهم و حیاتی تمام مواد مضری که انسان از مواد غذایی دریافت می کند را تصفیه می کند و سپس خون تمیز و سالمی را به سایر نقاط می رساند.

همان طور که می دانید بر اثر انباشته شدن چربی ها به وجود می آید و با تشخیص به موقع و درمان منظم قطعا آن را کنترل و درمان می کنید. شایان به ذکر است که هر گونه سهل انگاری در درمان کبد چرب سبب عوارض خطر ناکی می شود.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

منبع 1

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا