مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

جزئیات طرح ملی اقدام مسکن اعلام شد

مطالب پربازدید

آگهی معاملات مسکنوزارت راه و شهرسازی در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن و خانه‌دار شدن مردم است، جزئیات طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد.

در طرح اقدام ملی مسکن، قرار است ۴۰۰ هزار مسکن در مدت ۲ سال و تا سال ۹۹ ساخته شود. با نظر به این‌که بیش از ۶۰ درصد هزینه مسکن مربوط به زمین میباشد، سیاستگذاران این طرح سعی می کنند با واگذاری زمین‌های دولتی به سازندگان مسکن، هزینه ساخت کاهش دهند. در همین راستا نیز طبق دستور رئیس جمهور تمام دستگاه‌های دولتی موظف شده‌اند تا زمین‌های دولتی را برای ساخت و ساز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

 

مهدی عبوری (معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی) در این خصوص اعلام کرد: برای افرادی که تمایل به استفاده از این طرح دارند، در کلان‌شهر‌ها به‌صورت فردی حدود ۱۰۰ میلیون تومان و همراه با زوجه ۱۶۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گیرد. در شهر‌های مراکز استان نیز ۸۰ میلیون تومان به فرد و همراه با زوجه ۱۴۰ میلیون تومان و در شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۶۰ میلیون تومان به فرد و ۱۰۰ میلیون تومان با زوجه در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا این طرح ملی موجب خانه‌دار کردن ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان واحد‌های مسکونی شود.

مطالب پربازدید

در این طرح علاوه بر این که زمین دولتی به سازندگان واگذار می شود، ذینفعان از کاهش ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و مجوزها، ۲۵ میلیون وام ساخت با نرخ سود صفر درصد و خرید مصالح با تخفیف ۳۰ درصدی نیز بهره مند خواهند شد.

طبق قراردادی که بین بانک مسکن، بنیاد مسکن و شرکت تأمین مصالح ساختمانی منعقد می‌شود، سازندگان مصالح مورد نیاز سالانه خود را اعلام می‌کنند و شرکت تأمین مصالح را به‌صورت عمده خریداری می‌کند که قیمت آن تقریباً ۲۸ تا ۳۰ درصد کمتر از قیمت بازار است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا