مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
تناسب و زیباییسلامت پوست و مو

افتادگی پوست چیست؟ + روش های جلوگیری از افتادگی پوست

مطالب پربازدید

تصویر 1

شل شدن، آویزان شدن، و یا افتادگی پوست یکی از این مشکلاتی است که اغلب با بالا رفتن سن رخ می‎دهد ولی ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد.

علل و عوامل موثر بر افتادگی پوست صورت

عواملی همچون افزایش سن، تغذیه نامناسب، سیگار کشیدن، مشروبات الکلی، کم آبی، عوامل ژنتیکی، تغییرات وزن بدن مثل کاهش وزن سریع، بارداری، محصولات آرایشی شیمیایی، و آسیب های مرتبط با نور خورشید (اشعه های مضر خودشید) و… می‎تواند بر پوست و همچنین بر ظاهر فرد تاثیرات جدی بگذارد. از عوامل زیستی موثر بر شل شدن پوست می توان به ترکیبات تشکیل دهنده پوست همچون کلاژن و الاستیسیتی و تغییرات زیستی ناشی از پیری اشاره نمود.

 

مطالب پربازدید

از دست رفتن کلاژن و الاستیسیتی پوست

الاستیک (Elastic) داخل پوست، شامل پروتئینهایی است که به پوست کمک می‏‎کند تا از چسبیدگی و کشش چهره جلوگیری شود و این امکان را فراهم می‎سازد که شکل پوست به حالت صاف اولیه بازگردد. “کلاژن یکی از پروتئین‎های حیاتی است که ساختار پوست را تشکیل می‎دهد و مانند بلوک‎های ساختمانی، پوست را صاف و انعطاف پذیر می‎کند. با افزایش سن، بدن کلاژن و الاستیک کمتری تولید کرده و کشش طبیعی و انقباض صورت کمتر خواهد شد. پس چین و چروک ها ظاهر شده و افتادگی صورت نمایان می‎شود.”

پیشگیری و جلوگیری از افتادگی پوست

طبق پژوهش های انجام شده توسط محققان و متخصصان پوست، با کنترل و پرهیز از عوامل افتادگی پوست، می‎توان این روند را به تعویق انداخت. البته روش های درمانی خاصی هم برای رفع افتادگی پوست پیشنهاد می‎شود که در ادامه همین مطلب به آن‎ها خواهیم پرداخت.

منابع درمانی و روش های خانگی برای رفع افتادگی پوست 

داشتن رژیم غذایی متعادل (سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین A ،C و E، مواد معدنی و روی).

اجتناب از مصرف غذاهای فرآوری شده، یا دارای چربی و قند بالا (این نوع غذاها سبب افزایش التهاب و آسیب زودرس به سلول های پوستی می‎شوند).

 

مطالب پربازدید
افتادگی پوست، چین و چروک، پیری، عوامل، درمان، خانگی، روغن گیاهی
با افزایش سن، بدن کلاژن و الاستیک کمتری تولید می کند‎

 

استفاده از روغن‌های سفت‌کننده‌ی پوست مانند:

روغن نارگیل: روغن نارگیل، خاصیت جذب بالایی دارد و با نفوذ به لایه‌های عمقی پوست، به جوان‌سازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند. این روغن پوست را تغذیه و آن را مرطوب نگه می‌دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن، اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین برای افرادی پوست خشک دارند بسیار مفید است.

روغن خردل: روغن خردل، مقدار زیادی ویتامین E دارد که از پیری پوست و بروز چین و چروک پیش‌گیری می‌کند.

روغن ویتامین E: ویتامین E برای سلامت، درخشش و سفتی پوست ضروری است. این ویتامین، آنتی‌اکسیدانی طبیعی است که از آسیب‌ِ رادیکال‌های آزاد به آن جلوگیری کرده و باعث می‌شود پوستی زیبا و سالم داشته باشید.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

روغن زیتون: ماساژ با روغن زیتون، روشی مطمئن است برای رطوبت و درخشندگی پوست می‎توانید روی آن حساب کنید. این روغن، سرشار از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست شما را سفت و آن را در برابر آسیب‌ها مقاوم می‌سازند.

روغن آرگان: مواد مُغذیِ موجود در این روغن، قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و آن را سفت و کشیده می‌کنند. اثر ضد پیریِ فوق العاده روغن آرگان، در مطالعات پژوهشگران و محققان بصورت تجربی به اثبات رسیده است. استفاده منظم از روغن آرگان، موجب کشیدگی و رفع افتادگی پوست و همچنین درمان سلول‎های پوستی خواهد شد.

مطالب پربازدید
منبع
بانوی شهر
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا