مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بازيگران

بیوگرافی مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران

مطالب پربازدید
مریم کاویانی (متولد ۱۳۴۹ در اهواز) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد پرستاری می‌باشد.
کاویانی 2

مریم کاویانی
نام اصلی: مریم کاویانی
زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون
تولد : تیرماه ۱۳۴۹  – اهواز
محل زندگی : تهران، ایران
ملیت : ایرانی
پیشه : بازیگری
سال‌های فعالیت  : از ۱۳۸۱ تاکنون
مدرک تحصیلی : فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد پرستاری

مریم کاویانی (متولد ۱۳۴۹ در اهواز) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد پرستاری می‌باشد.

پدر و مادر وی متولد بابل هستند و در یک خانواده ۴ نفره با یک برادر کوچکتر از خودش زندگی می‌کند. شغل اصلی او پرستاری بوده و در سال ۱۳۸۱ بازیگری را آغاز کرد.

کاویانی 1

مطالب پربازدید

 

زندگی مریم کاویانی از زبان خودش

مریم کاویانی: در سال 1349 به دنيا آمدم و يك برادر كوچكتر از خود دارم. من در اهواز به دنيا آمدم اما پدر و مادرم اصالتي مازندراني دارند. شغل اصلي‌ام پرستاري است اما سرنوشت طوري رقم خورد كه در سال 1381 بازيگري را آغاز كردم. اولين كارم يك اثر سينمايي به نام «روياي جواني» به كارگرداني نادر مقدس بود و پس از آن «تردست»، «اسپاگتي در هشت دقيقه»، «مخمصه» و «هوو»، اما با مجموعه «او يك فرشته بود» كار عليرضا افخمي كه در رمضان سال 84 از تلويزيون پخش شد، خيلي از علاقه‌مندان هنر با من بيشتر آشنا شدند و آن سريال باعث شد كه از آن سال به بعد بيشتر به كارهاي تلويزيوني روي بياورم كه عبارتند از: «به دنيا بگوييد بايستد»، «روز رفتن»، «شكرانه»، «خط‌شكن» و «روزگار قريب»

مریم کاویانی از دوران کودکی اش می گوید: خيلي مظلوم بودم. يادم مي‌‌آيد هميشه مادرم مي‌‌گفت پدرت نگران است كه نكند وقتي بزرگ شوي، هيچ كاري از تو برنيايد. يكي از روياهاي دوران كودكي‌ام اين بود كه بتوانم روي طناب راه بروم. تمرين هم مي‌‌كردم اما هيچ‌وقت اين اتفاق نيفتاد اما چون دوست داشتم، به خيلي‌ها به دروغ مي‌‌گفتم كه من روي طناب راه مي‌‌روم.

مریم کاویانی درباره شهرت می گوید: شهرت يك پديده وحشتناك است. از شهرت بايد ترسيد. به نظر من فوايدش كمتر از ضررهايش است. اگر ظرفيت نداشته باشيد، شما را زمين‌گير مي‌‌كند. در عوض محبوبيت ماندني است. سعي من هم همين است كه به اين جايگاه برسم اما نمي‌‌دانم چقدر موفق مي‌‌شوم.

مطالب پربازدید

نقش‌هاي دوست‌داشتني مریم کاویانی: تمامي نقش‌هايم را دوست دارم اما فكر مي‌‌كنم نقش «رعنا» در مجموعه «او يك فرشته بود» بيشتر به دل مردم نشست؛ همچنين نقشم در سريال «روزگار قريب».

اما چه شد كه مريم كاوياني از پرستاري به بازيگري روي آورد؟ «خواست خدا بود. در واقع خودم نمي‌‌خواستم اما اصرار باعث شد كه حداقل يك بار هم شده، بازيگري را تجربه كنم. تجربه به من چسبيد و حالا چند سال است كه اين شغل را انتخاب كرده‌ام. تا حالا در نزديك به سي اثر سينمايي و تلويزيوني بازي كرده‌ام.»

 

من آرامش خودم را مدیون ایمانی می‌دانم که به خدا، زندگی و معجزاتش دارم. هیچ وقت معنای حسادت و حسرت را درک نکرده‌ام چراکه به سرنوشت و تقدیری که در مسیر زندگی هر فردی نوشته و ثبت‌شده اعتقاد دارم. خداوند برای من و هر کس دیگری پیمانه‌ای در نظر گرفته که به همان میزان از زندگی سهم می‌بریم؛ پس اگر چیزی داریم یا نداریم اراده و خواست اوست.

 

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

فیلم شناسی مریم کاویانی
فیلم سینمایی

نام فیلم سال
معراجی‌ها  ۱۳۹۲
 دلتنگی‌های عاشقانه  ۱۳۹۱
 رسوایی  ۱۳۹۱
یکی برای همه   ۱۳۹۰
اخراجی‌ها ۳  ۱۳۸۹
    پایان‌نامه  ۱۳۸۹
زمهریر  ۱۳۸۸
بیداری  ۱۳۸۷
پوسته  ۱۳۸۷
مانا  ۱۳۸۷
مخمصه   ۱۳۸۶
پایان راه  ۱۳۸۵
ستایش  ۱۳۸۵
تردست  ۱۳۸۵
هوو  ۱۳۸۴
اسپاگتی در هشت دقیقه   ۱۳۸۳

تلویزیونی

نام سریال سال
زمستان گرم  ۱۳۹۳
 معراجی‌ها    ۱۳۹۳
 مدینه  ۱۳۹۳
ویلای من   ۱۳۹۱
فاصله‌ها  ۱۳۹۰
دارا و ندار  ۱۳۸۹
پنجمین خورشید   ۱۳۸۸
روزگار قریب  ۱۳۸۷
  خط شکن   ۱۳۸۶
شکرانه  ۱۳۸۶
به دنیا بگویید بایستد  ۱۳۸۵
زیر زمین  ۱۳۸۵
روز رفتن   ۱۳۸۴
راه شب  ۱۳۸۳
او یک فرشته بود  ۱۳۸۲

مطالب پربازدید
منبع
ویکی پدیا
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا