فارسی کلاب
پورتال خبری و مجله اینترنتی آنلاین فارسی

۱۱ توصیه ثابت شده برای کم کردن وزن بدون دارو و ورزش

راز های کاهش وزن بدون دارو و ورزش

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده باشد که تصمیم بگیرید وزن خود را کم کنید یا لاغر شوید در این صورت حتما یکی از این دو راه را انتخاب کرده اید : یا تصمیم گرفته اید به صورت جدی ورزش کنید یا اینکه رژیم بگیرید شاید هم هر دو را با هم انجام داده باشید .  در این متنیـکه نوشته می شود با دلایل علمی از حدود شصت مطالعه ی معتبر این را به شما توضیح می دهیم که جرا ورزش بهترین راه برای خلاص شدن از چربی های اضافی و رسیدن به وزن دلخاهتان نیست . پس اگر شما ه  از راه ورزش نتوانسته اید نتیجه بگیرید بدانید که این شما تنها نیستید .

لاغری

چــگـــونه بدون ورزش لاغر شویم؟

این عقیده ی ثابت که ما همیشه در مورد ورزش کردن داشته ایم که هرچه بیشتر ورزش کنیم می توانیم بیشتر بخوریم و هم زمان هم لاغر شویم یک عقیده ی اشتباه است .برای اینکه دلایل محکمی برای صحت این حرف ها پیدا کنیم بیش از شصت تحقیق با موضوع ورزش و کاهش وزن را مورد مطالعه قرار داده ایم.

بر خلاف نصیحت هایی که اغلب به ما کرده اند ورزش کردن کمکی به وزن کم کردن نمیکند. ما فقط می تواینم ۱۰ تا  ۳۰ درصد از  ۱۰۰ درصد انرژی که همه را از طریق غذا دریافت می کنیم از راه فعالیت فیزیکی مصرف کنیم. فعالیت فیزیکی مجموعه ای از تغییرات آبشاری را باعث می شود که می تواند روی مقدار غذایی که میخوریم تاثیر میگذارد و مقدار کالری که مصرف می کنید را تغییر دهد در نتیجه روی وزن شما نیز تاثیر می گذارد .

اشتباه بزرگ برای کم کردن وزن

نباید توقع داشته باشیم که تنها با خسته کردن خودمان با فعالیت های فیزیکی بتوانیم مقدار زیادی وزن کم کنیم هرچند ورزش تاثیر زیادی در سلامت کلی بدنمان دارد اما مقدار و نوع غذایی که میخوریم تعیین کننده اندازه دور کمرمان است . ما با مشکل اضافه وزن مواجهیم اما نباید کمبود فعالیت های ورزشی و مصرف کالری های اضافی را در این مورد به یک اندازه مقصر بدانیم.

دانشمندان

دانشمندان نشان داده اند که مصرف انرژی یا همان مقدار کالری که در طول روز می سوزد علاوه بر حرکات فیزیکی شامل هزاران عملکرد در بدنمان میشود تا ما بتوانیم زنده بمانیم به علاوه،  چنین به نظر می رسد که مصرف کالری در انسان ها ویژگی است که در طول زمان تکامل پیدا کرده و ارتباط زیادی با سبک زندگی ندارد.

یک نکته را روشن کنیم که فرقی نمیکند چه فعالیت ورزشی چقدر روی سایز کمرتان تاثیر میگذارد اما یک چیز مسلم است که ورزش برای جسم و ذهنمان خوب است. دنبال کردن رژیم های غذایی خاص و برنامه های ورزشی برای برخی از افراد میتواند دشوار باشد. با توجه به این اصل چندین روش اثبات شده وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا کالری کمتری دریافت کنید.

یازده توصیه ساده و با تاثیر ثابت شده برای کاهش وزن بدون رژیم و ورزش

  • کامل و آرام بجوید

کسانی که سریع غذا می خورند در مقایسه با افرادی که بیشتر غذا می خورند ، وزن بیشتری دارند آرام غذا خوردن می تواند به شما کمک کند تا احساس سیری بیشتری کنید و کالری کمتری را دریافت کنید و مغز شما نیاز به زمان دارد تا بفهمد به اندازه کافی غذا خورده اید و این یک راه آسان برای کم کردن وزن است .

  • استفاده از بشقاب های کوچکتر برای استفاده از غذاهای نا سالم

بشقاب غذاهای امروزی بزرگتر از بشقاب غذاهای چند دهه ی قبل می باشد و این خیلی نا امید کننده است بشقاب کوچکتر باعث می شود که مغز شما فریب بخورد که شما غذای زیادی خورده اید پس نتیجه میگیریم که غذاهای سالم در بشقاب بزرگتر و غذاهای ناسالم در بشقاب کوچکتر گذاشته شود .

  • پروتئین

پروتئین اثرات قوی تری بر اشتها دارد و می تواند احساس سیری را زیاد کند و گرسنگی را کمتر کند و کمک کند که کالری کمتری را دریافت کنید. غذاهای غنی از پروتئین مثل تخم مرغ ، سینه مرغ، ماهی ، عدس ، بادام و ماست یونانی .

  • غذاهای نا سالم را دور از دسترس قرار دهید

قرار دادن غذاهای نا سالم در مکان هایی که قابل مشاهده هستند باعث گرسنگی می شوند و گرایش غذا خوردن را زیاد می کنند که باعث افزایش وزن می شود .

  • غذاهای غنی از فیبر بخورید

لوبیا ، غلات جو دو سر ، مارچوبه ، پرتقال و دانه های کتان به عنوان غذاهای گیاهی فیبر دار شناخته شده اند که باعث می شود با خوردن آنها احساس سیری طولانی مدت را داشته باشید.

  • به طور مرتب آب بنوشید

آب میتواند به کاهش غذا و کاهش وزن کمک کند به خصوص اگر قبل از غذا خورده شود .

  • استفاده از ظروف کوچک

برای خودتان غذاها را در بشقاب های کوچک سرو کنید

  • غذا خوردن بدون حواس پرتی الکترونیکی

هنگام غذا خوردن از تماشای تلویریون ، رایانه ، گوشی و ….. دوری کنید

  • خوب خوابیدن و جلوگیری از استرس

کمبود خواب و استرس باعث بیماری دیابت نوع دو و چاقی می شود .

  • حذف نوشیدنی های شیرین

مثل نوشابه های گاز دار ، آب میوه های صنعتی و جایگزین کردن نوشیدنی های سالم مثل قهوه و چای سبز

  • ظروف رنگی

بشقاب قرمز برای غذاهای نا سالم

 

آدرس کوتاه مطلب

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.