مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

سفارت ایران در ترکیه / به دلیل هشدار بمب گذاری تخلیه شد

مطالب پربازدید

سفارت ایران در ترکیه

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه پس از دریافت هشدار بمب‌گذاری سریعاً تخلیه شد.

سفارتخانه ایران در ترکیه رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، پس از دریافت هشدار بمب‌گذاری تخلیه شد.

روزنامه «دیلی صباح» به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد پس از آنکه پیامی مبنی بر احتمال حمله یک بمب‌گذار انتحاری به سفارت ایران در آنکارا دریافت شد این ساختمان سریعا تخلیه گردید.

به همین دلیل، سفیر ایران با کمک پلیس به مکانی امن منتقل گردید.

مطالب پربازدید

گفتنی است: خیابان‌های منتهی به ساختمان سفارتخانه نیز مسدود شده است.

پلیس ترکیه در حال جستجو و تحقیق و تفحص در ساختمان سفارتخانه جمهوری اسلامی ایرا در ترکیه است.

پلیس ترکیه در خارج از سفارت اقدامات امنیتی انجام نداده است

در مصاحبه با تسنیم ، یک مقام سفارت هرگونه حمله انتحاری یا بمب گذاری در سفارت را انکار کرد و گفت: “برخلاف شایعات و ادعاها ، هیچ حمله و تهدیدی علیه سفارت صورت نگرفته است و پلیس ترکیه اقدامات امنیتی را اتخاذ کرده است. در سفارت ”

وی با اشاره به فعالیت های معمول سفارت گفت: همه کارمندان و سفرا در سفارت حضور دارند و اداره کنسولگری نیز فعالیت های عادی و روتین خود را دنبال می کند.

این مقام سفارت گفت: “پلیس هنوز در مورد افزایش اقدامات امنیتی در خارج از سفارت و بسته شدن خیابان به ما توضیحی نداده است و ما منتظر توضیح هستیم.”

مطالب پربازدید

 وضعیت طبیعی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در مصاحبه با ایرنا با بیان اینکه حمله انتحاری به سفارت فقط یک تهدید است گفت: هیچ اقدام خاصی انجام نشده و اوضاع تحت کنترل و عادی است.

محمد ابراهیم طاهریان فرد گفت: این تهدید توسط فردی صورت گرفت که خود را متعلق به داعش معرفی کرد و پلیس ترکیه به دنبال تهدید امنیت اطراف سفارت را افزایش داده است.

وی تخلیه کارمندان سفارت و هرگونه بمب گذاری و اخبار دیگر در این زمینه را تکذیب کرد.

روز دوشنبه پس از گزارش برخی از رسانه های ترکیه مبنی بر دریافت پیام تهدید بمب ، امنیت در اطراف سفارت ایران در آنکارا شدت گرفت.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا