مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
انواع نوشیدنی

مزایای قهوه گانودرما ” گانودرما چگونه مصرف می شود ” فواید گانودرما

مطالب پربازدید

مزایای و عوارض قهوه گانودرما

قارچ گانودرما ، قارچی است که در مکان های مختلف گرم و مرطوب در آسیا رشد می کند. سالهاست که این قارچ یکی از مواد اصلی پزشکی شرقی است. در این مقاله به بررسی مزایا و عوارض قهوه گانودرما میپردازیم و انواع معایب و مزایای قهوه گانودرما را با شما در میان می گذاریم.

این اشکال مختلف در مطالعات سلولی ، حیوانی و انسانی آزمایش شده است.

گانودرما چگونه مصرف می شود؟

گانودرما را می توان به صورت پودر ، کپسول یا مایع مصرف کرد. حتی یک نوشیدنی قهوه با گانودرما تهیه می شود ، گرچه از نظر طعم آن تلخ است ، بنابراین بیشتر آنها ترجیح می دهند آن را به شکل قرص مصرف کنند.

مزایا قهوه گانودرما

مطالب پربازدید

از آنجا که گانودرما محلول در آب است و محلول در چربی نیست ، نیازی به مصرف با غذا نیست. جمع شدن در بدن باید دو هفته طول بکشد تا بتوانید نتایج واقعی را ببینید. دوزهای پیشنهادی در روش زایمان متفاوت است. برای پودر ، 1 تا 1.5 گرم نشان داده شده است. برای تنتور مایع ، از 1 میلی لیتر ، یا در یک لیوان آب یا زیر زبان استفاده کنید.

فواید گانودرما برای سلامتی چیست؟

اصلی وجود دارد که به فواید مصرف گانودرما نسبت می دهند. مشخص شده است که پلی ساکاریدها ، محلول در آب ، فشار خون را تنظیم می کنند ، ایمنی بدن را افزایش می دهند و رشد تومور را کند می کنند. ماده دوم تری تریپنس نام دارد و همان چیزی است که به قارچ طعم تلخی می بخشد. ثابت شده است که اینها آلرژی را کاهش می دهند ، التهاب را کاهش می دهند و به هضم غذا کمک می کنند.

گانودرما از چه شرایطی سود می برد؟

از آنجا که فواید اصلی گانودرما کاهش التهاب است ، می توان آن را در شرایط مختلفی مشاهده کرد که در اثر التهاب ایجاد یا تشدید می شوند.

در درجه اول ، از آن در درمان اضطراب ، افسردگی ، ایدز و سرطان استفاده می شود ، اما همچنین ثابت شده است که گانودرما در درمان کاهش کلسترول ، کاهش فشار خون ، محافظت در برابر پیری ، کاهش علائم آکنه ، تسکین آلرژی ها ، تعادل کاندیدا ، معالجه سرماخوردگی ، کاهش فیبروم رحم و پاکسازی تبخال.

مزایا و عوارض قهوه گانودرما

مطالب پربازدید

مهم است که قبل از مصرف هرگونه مکمل از خطرات و مزایای آن آگاهی داشته باشید ، بنابراین در صورت عدم اطمینان از مصرف گانودرما از این امر آگاه باشید و با پزشک خود مشورت کنید.

مزایای قهوه گانودرما

سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

یکی از مهمترین تأثیرات قهوه گانودرما این مورد است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

در حالی که برخی از جزئیات هنوز نامشخص هستند ، اما مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که می تواند ژن های گلبول های سفید خون را تحت تأثیر قرار دهد ، که بخش های اساسی سیستم ایمنی بدن شما هستند.

علاوه بر این ، این مطالعات نشان داده است که برخی از اشکال ممکن است مسیرهای التهابی را در سلول های سفید خون تغییر دهد.

تحقیقات در بیماران سرطانی نشان داده است که برخی از مولکولهای موجود در قارچ می توانند فعالیت نوعی گلبول سفید به نام سلولهای کشنده طبیعی را افزایش دهند.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

سلول های کشنده طبیعی با عفونت ها و سرطان در بدن مبارزه می کنند.

عوارض قهوه گانودرما

مطالعه دیگری نشان داد که  می تواند تعداد سلولهای سفید خون دیگر (لنفوسیت ها) را در مبتلایان به سرطان روده بزرگ افزایش دهد.

اگرچه بیشتر مزایای سیستم ایمنی بدن قهوه گانودرما در بیمارانی دیده شده است ، اما برخی شواهد نشان داده است که این ماده می تواند به افراد سالم نیز کمک کند.

در یک مطالعه ، قهوه گانودرما عملکرد لنفوسیت ها را که به مبارزه با عفونت ها و سرطان کمک می کند ، در ورزشکاران در معرض شرایط استرس زا بهبود بخشید.

به طور کلی ، واضح است که بر گلبول های سفید خون و عملکرد ایمنی بدن تأثیر می گذارد. برای تعیین میزان مزایای افراد سالم و بیمار ، تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه

قهوه گانودرما می تواند عملکرد ایمنی بدن را از طریق تأثیر بر روی گلبول های سفید خون ، که به مبارزه با عفونت و سرطان کمک می کند ، افزایش دهد. این ممکن است در درجه اول در بیمارانی اتفاق بیفتد ، زیرا نتایج متفاوتی در افراد سالم دیده شده است.

خواص ضد سرطان

این قهوه به عنوان دارویه ضد سرطان است.

قهوه گانودرما چه مزایایی دارد

علاوه بر این ، چندین مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که می تواند منجر به مرگ سلولهای سرطانی شود.

با این حال نتایج این مطالعات لزوماً برابر با اثربخشی در حیوانات یا انسان نیست.

برخی تحقیقات بررسی کرده اند که آیا به دلیل تأثیر آن بر هورمون تستوسترون می تواند برای سرطان پروستات مفید باشد.

در حالی که یک مطالعه موردی نشان داد که مولکولهای موجود در این قهوه ممکن است سرطان پروستات را در انسان معکوس کند ، یک مطالعه پیگیری بزرگتر از این یافته ها پشتیبانی نمی کند.

قهوه گانودرما همچنین به دلیل نقش آن در پیشگیری یا مبارزه با سرطان روده بزرگ مورد مطالعه قرار گرفته است.

برخی تحقیقات نشان داد که یک سال درمان با تعداد و اندازه تومورها را در روده بزرگ کاهش می دهد.

علاوه بر این ، یک گزارش دقیق از چندین مطالعه نشان داد که قهوه می تواند به طور مفیدی بر بیماران سرطانی تأثیر بگذارد.

این مزایا شامل افزایش فعالیت گلبول های سفید خون بدن ، که به مبارزه با سرطان کمک می کنند و بهبود کیفیت زندگی در بیماران سرطانی است.

با این حال ، محققان اظهار داشتند که ریشی باید به جای جایگزینی آن ، همراه با درمان سنتی تجویز شود.

خلاصه

اگرچه به نظر می رسد قهوه گانودرما نویدبخش پیشگیری یا درمان سرطان است ، اما قبل از اینکه بخشی از درمان استاندارد شود ، اطلاعات بیشتری لازم است. با این حال ، ممکن است استفاده از آن علاوه بر مراقبت طبیعی در برخی موارد مناسب باشد.

مزایا قهوه گانودرما چیست

می تواند با خستگی و افسردگی مبارزه کند

اثرات  بر روی سیستم ایمنی بدن اغلب بیشتر مورد تأکید قرار می گیرد ، اما مزایای بالقوه دیگری نیز دارد.

محققان دریافتند که پس از 8 هفته مصرف مکمل ها ، خستگی کاهش یافته و بهزیستی بهبود می یابد.

مطالعه دیگر نشان داد که پس از 4 هفته مصرف پودر در گروه 48 نفر از بازماندگان سرطان پستان ، خستگی کاهش یافته و کیفیت زندگی بهبود یافته است.

علاوه بر این ، افراد حاضر در مطالعه نیز اضطراب و افسردگی کمتری را تجربه کرده اند.

اگرچه قهوه گانودرما ممکن است نویدبخشی را برای افراد مبتلا به برخی بیماری ها یا بیماری ها بدهد ، اما مشخص نیست که آیا به نفع کسانی است که در غیر این صورت سالم هستند.

 سایر مزایای قهوه گانودرما

علاوه بر تأثیرات آن بر سیستم ایمنی بدن و کیفیت زندگی ، قارچ گانودرما به دلیل توانایی بالقوه دیگر جنبه های سلامتی مورد بررسی قرار گرفته است.

مزایا قهوه گانودرما در چیست

سلامت قلب

یک مطالعه 12 هفته ای روی 26 نفر نشان داد که قهوه  ممکن است کلسترول  “خوب” را افزایش دهد و تری گلیسیرید را کاهش دهد.

با این حال ، تحقیقات دیگر در بزرگسالان سالم نشان داد که هیچ بهبودی در این عوامل خطر بیماری قلبی وجود ندارد.

علاوه بر این ، پس از بررسی پنج مطالعه مختلف حاوی 400 نفر ، یک تجزیه و تحلیل بزرگ هیچ اثری مفید برای سلامت قلب نشان نداد. محققان دریافتند که مصرف قهوه  تا 16 هفته باعث بهبود کلسترول نمی شود.

به طور کلی ، تحقیقات بیشتری در مورد قهوه  و سلامت قلب لازم است.

مزایای قهوه گانودرما ” کنترل قند خون “

چندین مطالعه نشان داده است که مولکولهای موجود در قهوه گانودرما می توانند باعث کاهش قند خون در حیوانات شوند.

برخی تحقیقات مقدماتی بر روی انسان یافته های مشابهی با این حال ، اکثر تحقیقات از این مزیت حمایت نکرده اند.

نتایج مختلفی برای قند خون بعد از غذا مشاهده شد. در برخی موارد ، قهوه گانودرما قند خون را کاهش می دهد ، اما در موارد دیگر ، این وضعیت از پلاسبو بدتر بود.

وضعیت آنتی اکسیدان

به دلیل این عملکرد مهم ، علاقه زیادی به غذاها و مکمل هایی وجود دارد که می توانند وضعیت آنتی اکسیدانی را در بدن افزایش دهند.

بسیاری ادعا می کنند که قهوه گانودرما برای این منظور موثر است.

معایب و مزایای قهوه گانودرما

با این حال ، چندین مطالعه نشان داده است که هیچ تغییری در سطح دو آنزیم مهم آنتی اکسیدانی خون پس از مصرف قارچ به مدت 4 تا 12 هفته

خلاصه

مقدار کمی تحقیق نشان داده است که قهوه گانودرما می تواند کلسترول خوب یا قند خون را بهبود بخشد. با این حال ، اکثر تحقیقات نشان می دهد که کلسترول ، قند خون یا آنتی اکسیدان های بدن را بهبود نمی بخشد.

توصیه های دوز بر اساس فرم استفاده شده متفاوت است

برخلاف برخی از غذاها یا مکمل ها ، دوز قهوه گانودرما می تواند بر اساس نوع مورد استفاده قابل توجهی متفاوت باشد

گفته می شود وجود برخی مواد در قهوه گانودرما از جریان اکسیژن در بدن پشتیبانی می کند. در نتیجه ، انرژی و قدرت بدن افزایش یافته و میزان استرس کاهش می یابد. همه این مزایا در زمانی حاصل می شود که هیچ یک از عوارض مصرف منظم قهوه ظاهر نمی شود این قهوه ایجاد احساس سلامتی در بدن ایجاد می کندو مشکلات افسردگی را برطرف می کند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا