مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
کامپیوتر و اینترنت

وب رایگان برای مقابله با سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در راه است

مطالب پربازدید

وب رایگان برای مقابله با سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در راه استتیم برنرزلی (ابداع کننده وب و دانشمند علوم رایانه) می گوید: یک وب رایگان، غیر متمرکز (منبع باز) و بهتر در راه است که برای مقابله با سوءاستفاده های شرکت هایی مثل گوگل، فیسبوک، توییتر و آمازون به میدان می آید که کاربران می توانند با خیال راحت تر و ایمن تر و گسترده تر در حوزه وب به فعالیت های دلخواه بپردازند.

او و یکی از همکارانش به نام میترا آردرون (رئیس بخش غیر تمرکز سازی در (Internet Archive ) خواستار راه اندازی وب رایگان و غیر متمرکز شدن وب (منبع باز) می باشند و هدف خود را از این کار، ارائه رایگان همه محتواهای آنلاین به کاربران عنوان می کنند. طرفداران این پروژه می گویند: وب نباید توسط یک یا چند شرکت منحصر و قبضه شود.

وب رایگان

در این وب رایگان که در راه است و بزودی جهانی خواهد شد، سرورهای آن در واقع در تمام نقاط جهان مستقر هستند و روتر اینترنت هر کاربر نقش یک سرور را دارد. البته برای عملی شدن این پروژه همکاری و مساعدت دولت ها تدارک و آماده سازی ابزارهای تکنولوژی اجتناب ناپذیر است.

کوری داکتورو (روزنامه نگار و فعال حوزه فناوری) معتقد است که، راه های زیادی برای غیر متمرکز کردن اینترنت (منبع باز بودن وب) و جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران وجود دارد ولی قانونی برای پشتیبانی حقوقی برای این مورد وجود ندارد. متاسفانه این لایه محافظتی بسیار سخت و بازدارنده که شرکت های مختلف برای خود ساخته اند، مانع از این می شود که تازه واردها و تازه کارها آنگونه که باید و شاید به عرصه وب وارد شوند که یکی از دلایل مهم آن متمرکز بودن اینترنت است.

مطالب پربازدید

او می گوید: همین متمرکز بودن وب و مدودیت های سیاسی و حقوقی کارآفرینان و نوآوران این حوزه را بر آن داشته است که در جستجو و ارائه راهکارها و پروژه های عملی برای غیرمتمرکز شدن وب باشند.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا