مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
انواع مربا و ترشیجات

طرز تهیه سرکه انگور به روش سنتی (خانگی)

مطالب پربازدید

طرز تهیه سرکه انگور به روش سنتی

بطور کلی انگور به دو نوع دانه دار و بی دانه تقسیم می شود که هرکدام از این دو نوع نیز در رنگهای قرمز، زرد، سبز و سیاه یافت می شود.

در ایران انواع مختلف انگور کاشت و حتی صادر میشود که عبارت اند از: شاهرودی، یاقوتی قرمز، یاقوتی سفید، عسگری، مهدی خانی، بی دانه، کشمشی (سلطانی)، ریش بابا، امیری، لعل، حاجی عباسی، چیرکینگ، نباتی، شصت عروسان، شاماما و…

 

سرکه انگور طبیعی

مطالب پربازدید

یکی از محصولاتی که از انگور بدست می آید، سرکه است که به دو صورت سنتی (خانگی) و صنعتی تهیه می شود که در اینجا طرز تهیه سرکه انگور خانگی را آموزش می دهیم.

مواد لازم:

انگور رسیده و شیرین: 2 کیلو

سرکه: نصف استکان

نمک: 1 ق مرباخوری

مطالب پربازدید

خمیر مایه: 1 ق مرباخوری

آب: نصف استکان

طرز تهیه سرکه انگور به روش سنتی

1. چوب انگورها را جدا کرده و انگورها را داخل ظرفی ریخته، با مخلوط کن یا گوشتکوب دستی له کنید و داخل یک دبه بریزبد طوری که 1/3 از سر دبه خالی بماند.

2. به اندازه 1/10 مقدار انگور، سرکه حاضری و نمک داخل دبه بریزید (مثلا برای دو کیلو انگور، نصف استکان سرکه و یک قاشق مربا خوری نمک کافی است) و هم بزنید. ضمنا نصف استکان آب و یک قاشق مربا خوری خمیرمایه را نیز به مواد داخل دبه اضافه کنید.

3. درب دبه را طوری روی آن قرار دهید که لای آن باز بماند و هوا درون دبه جریان داشته باشد.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

4. دبه را در یک جای گرم مثلا گوشه آشپزخانه قرار دهید.

5. حدودا یک هفته بعد سروکله پشه سرکه پیدا میشود که  این حشرات ریز تبدیل انگور به سرکه را سریعتر می کنند و نشانه این است که کارتان به درستی پیش رفته است.

6. یک بار سرکه را هم بزنید و حدود سه هفته بعد دیگر به آن دست نزنید.

7. بعد از این مدت می توانید سرکه را بچشید. اگر کاملا ترش شده بود می توانید تفاله ها را جدا کنید و سرکه را صاف کرده و داخل شیشه نگهداری کنید.

خواص سرکه سیب

سینوزیت: هیچ چیز خسته کننده و ناراحت کننده تر از گرفتگی بینی نیست. با شستشو با مخلوط آب و سرکه سیب ، سینوس ها را بشویید و به راحتی نفس بکشید. همانطور که سرکه سیب از رشد باکتری های ایجادکننده میکروب گلو جلوگیری می کند ، می توانید از رشد باکتری در سینوس ها نیز جلوگیری کنید. علاوه بر این ، پتاسیم موجود در سرکه سیب می تواند میزان مخاط جمع شده در بینی شما را کاهش دهد و در نهایت سینوزیت شما را درمان کند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا