مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
فرهنگ و هنر

فراخوان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب و نحوه ارسال آثار

مطالب پربازدید

فراخوان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلابحوزه هنری انقلاب اسلامی به منظور پاسداشت و ارتقای دستاوردهای شعر و داستان انقلاب و کشف استعدادهای برتر، فراخوان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب را منتشر کرد.

طبق فراخوان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب، این جشنواره در دو بخش اصلی شعر و داستان برگزار می شود. موضوعات بخش شعر عبارتند از: عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی، رفعت ملی، اخلاق و معارف دین، گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت. موضوعات بخش داستان عبارتند از: مسائل و رویدادهای سالهای قبل از انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب تا امروز (دفاع مقدس، کودتای نوژه، حادثه طبس، منافقین، فتنه ها و ترورهاو…)، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در رهبری، وحدت و انسجام ملی و همراهی با جریان های استکبار ستیز جهان با تاکید بر هویت اسلامی و  مقاومت.

مقررات بخش شعر

مجموعه شعر: علاقه مندان می توانند در هر قالب شعر سنتی و شعر نو حداقل 25 قطعه شعر چاپ شده یا آماده چاپ مرتبط با موضوع جشنواره را ارسال کنند.

تک اثر: علاقه مندان می توانند 2 تا 5 قطعه شعر مرتبط با موضوع شعر را ارسال کنند.

مطالب پربازدید

کودک و نوجوان: علاقه مندان می توانند 8 تا 12 اثر منتشر شده یا آماده انتشار خود را در هر کدام از بخش های کودک و نوجوان ارسال کنند.

مقررات بخش داستان

علاقه مندان می توانند در بخش داستان کوتاه حداکثر 3 اثر به جشنواره ارسال کنند به شرطی که در جشنواره دیگری شرکت داده نشده باشد. داستان باید بین 4000 تا 5000 کلمه تنظیم و ارسال شود.

مقررات عمومی جشنواره

1- متقاضیان باید برای شرکت در جشنواره به سایت artfest.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

2- درج کد رهگیری، قالب آثار و بخش های جشنواره بر روی هر اثر الزامی است.

3- صفحات متون بدون ذکر مشخصات صاحب اثر ارسال شود.

مطالب پربازدید

4- اندازه قلم آثار ارسال شده باید 14 با فونت B Nazanin باشد و در سه نسخه چاپی بخش شعر و در بخش داستان یک نسخه چاپی به دبیرخانه ارسال شود.

5- هر فرد همزمان می تواند در همه بخش ها شرکت کند.

6- شرکت در جشنواره محدودیت سنی ندارد.

7- حضور راه یافتگان در مراسم پایانی جشنواره الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف از جشنواره تلقی می شود.

تقویم برگزاری جشنواره

مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن 1398 می باشد و جشنواره در فصل بهار 1399 برگزار خواهد شد. علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس زیر ارسال کنند: تهران – خیابان سمیه – نرسیده به خیابان حافظ – حوزه هنری – طبقه منفی یک – دبیرخانه مرکزی جشنواره های حوزه هنری.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

تلفن دبیرخانه: 02184172204

جوایز جشنواره

جوایز جشنواره بر حسب مورد از یک میلیون تومان تا 10 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

 

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا