مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
عمومی

چه شغل‎هایی در ایران پردرآمد هستند؟ (آشنایی با مشاغل پردرآمد)

مطالب پربازدید

شغلهای پردرآمد

بهترین کار برای داشتن یک شغل خوب و پر درآمد، شناخت بازار کار در مقاطع زمانی مشخص است. به‎عنوان مثال، حدود یک دهه گذشته در ایرن، شغل “بساز و بفروشی” جزو پردرآمد ترین شغل‎ها محسوب می شد ولی درحال حاضر این شغل به دلایل مختلف اقتصادی و اجتماعی راکد و کساد شده است.

از همه مهم‎تر اینکه در حال حاضر فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیاری هستند که دارای تخصص و استعداد و علاقه کافی برای شغل‎های مختلف جامعه دارند ولی بازار و بستر کار لازم برای آن‎ها، به دلیل نرخ بالای بیکاری و وضعیت بد اقتصادی و بازار کار نابسامان وجود ندارد.

متأسفانه کسانی هم در جامعه هستند که بدون هیچگونه تخصص و تجریه تئوری و عملی صاحب بهترین شغل‏‎ها و پردرآمد ترین مناصب هستند که با رانت و رابطه بازی به این شغل‎ها دست یافته اند.

مطالب پربازدید

با این مقدمه با 6 شغل که درحال حاضر در ایران جزو پردرآمد ترین شغل‎ها محسوب می‎شوند، آشنا می‎شوید.

بیشتر بخوانید: آیا با مشاغل خانگی پردرآمد برای خانم های خانه دار آشنایی دارید؟

1- شغل های مرتبط با علوم پزشکی:

در حال حاضر مشاغلی مثل: جراح، دندانپزشک، پرستار، دارو ساز، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، پرستار سالمند و جراحی زیبایی و… در ایران جزو پردرآمدترین شغل ها محسوب می‎شود.

اگر در ایران زندگی می کنید، حتما در جریان هزینه های بالای متخصصان جراحی زیبایی و دندانپزشکی ها هستید. اگر فارغ التحصیل رشته ای مانند داروسازی باشید دارای آینده شغلی خوبی خواهید بود و می توانید با تاسیس یک داروخانه به سود و درآمد خوبی برسید.

درآمد پزشکی

مطالب پربازدید

2- شغل های مرتبط با کامپیوتر و اینترنت:

در حال حاضر مشاغلی مانند: برنامه نویسی، راه اندازی وبسایت، ایجاد اپلیکیشن، طراحی سایت و گرافیک، بازاریابی اینترنتی و …

به علت رشد روزافزون و استفاده از تکنولوژی، اینترنت و موبایل و محصولات دیجیتال، شغل های مرتبط با کامپیوتر و اینترنت با سرعت بسیار بالایی در ایران و جهان در حال پیشرفت بوده و دارای بازار کار خوبی هستند. در بعضی از این شغل ها می توانید از طریق دورکاری و فریلنسری درآمد خوبی داشته باشید. همچنین می توانید با برنامه نویسی و راه اندازی وبسایت هم در این زمینه به موفقیت برسید.

برنامه نویسی (Programming)

3- تعمیرکاران موبایل و خودرو:

در حاضر به دلیل وجود تورم بسیار بالا در ایران و کاهش قدرت خرید مردم و به تبع آن عدم توانایی خرید اجناس و کالاهای نو، بازار کار تعمیر کاران، خصوصا تعمیر کارن موبایل و خودرو در ایران پر رونق شده است. بعضی از تعمیرکاران خودرو تا 50 میلیون تومان در ماه هم ممکن است درآمد داشته باشند.

درآمد تعمیرکاران

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

ناگفته نماند در ایران فوتبالیست ها، بازیگران، سلبریتی‎ها، مدرسان کنکور و واسطه گران(دلالان) درآمد بالایی دارند که به آنها نمی پردازیم.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا