مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار علمی و آموزشی

آموزش کد نویسی به دانش‌آموزان با همکاری” فیسبوک ” و ” اسفرو “

مطالب پربازدید

آموزش کد نویسیآموزش کدنویسی به دانش آموزان

دو شرکت “اسفرو” و  “فیسبوک” اعلام کرده که قصد دارد در برنامه جدیدی، مهارت‌های کد نویسی را به دانش‌آموزش یاد بدهد.

به گزارش ایسنا این برنامه موسوم به “CodeFWD” که گروه‌های گوناگون دانش‌آموزان را شامل می‌شود، به آموزگاران امکان می‌دهد که از یک مجموعه رایگان ربات‌های کروی شرکت “اسفرو”(Sphero) برای آموزش استفاده کنند.

ربات‌های اسفرو، توپ‌های شفافی هستند که یک ماتریس LED درون آنها قرار دارد. این توپ‌ها براساس برنامه‌ریزی کاربر، جهت‌ها را نشان می‌دهند و از طریق اپلیکیشن “Sphero Edu” قابل برنامه‌ریزی هستند. این اپلیکیشن، در سیستم‌های عامل اندروید، IOS، کیندل و مک قابل نصب است.

CodeFWD که برای گویش‌ زبان انگلیسی و اسپانیایی طراحی شده، یک برنامه سه مرحله‌ای آنلاین است و به هیچگونه دانش قبلی نیاز ندارد.

مطالب پربازدید

آموزش کدنویسی

نخستین مرحله برنامه که “انجام می‌دهم” نام دارد، امکان معرفی برنامه‌ را فراهم می‌کند. مرحله دوم با نام “انجام می‌دهیم”، به آموزگاران و دانش‌آموزان امکان می‌دهد که همراه یکدیگر یاد بگیرند . در مرحله نهایی که “انجام می‌دهی” نام دارد، آموزگار در تمرین مهارت‌های جدید به دانش‌آموزان کمک می‌کند.

پس از پایان این سه مرحله، آموزگار می‌تواند از مجموعه ربات‌های اسفرو استفاده کند . این مجموعه، شامل 15 ربات و شارژر است . فیسبوک و اسفرو، به تعداد مجموعه‌های مورد نیاز برای آموزش اشاره نکرده‌اند.

ایده کد نویسی

این برنامه برای مبتدیان طراحی شده است و طی این دوره مبانی کد نویسی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. دانش آموزان به واسطه این دوره، به یک بینش از فرآیند کد نویسی برنامه‌های رایانه‌ای می‌رسند و مهارت‌های خود را در منطق و حل مسئله بهبود می‌بخشند.

ایده آموزش علوم سخت و پیچیده رایانه به کودکان ممکن است برای بعضی از معلمان ناخوشایند باشد، اما آموزش این علوم با رویکرد بازی و تفریح برای دانش آموزان بسیار جذاب خواهد بود.

مطالب پربازدید

در حال حاضر قیمت مجموعه کامل، 2500 دلار و قیمت یکی از ربات‌های کروی، 150 دلار تخمین زده شده اشت.

منبع: انگجت

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا