مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

بودجه ۹۸ کارگران را لگدکوب کرد

مطالب پربازدید

شوکتاکبر شوکت (فعال کارگری و عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) با اشاره به اینکه در لایحه بودجه ۹۸ بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی دیده نشده و این لایحه کارگران را لگدکوب کرده، اظهار داشت: متاسفانه دولت حتی همان بدهی‌های جاری سالیانه خود که حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان است را پرداخت نکرده است.

در لایحه بودجه ۹۸ حتی ندیده‌ایم که بدهی سالیانه جاری دولت نیز لحاظ شود. از ابتدای دولت آقای روحانی با به اجرا درآوردن طرح‌های ناپخته نه تنها دستی از سازمان تامین اجتماعی گرفته نشده، بلکه به این سازمان ضربه نیز وارد شد.

وی همچنین گفت: متاسفانه دولت آقای روحانی کاملا غیرکارگری است؛ علیرغم اینکه وزرای کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی برای بهبود وضعیت کارگران تلاش می‌کنند، لایحه بودجه ۹۸ ادامه بی‌توجهی دولت به کارگران و سازمان تامین اجتماعی است.

متاسفانه شورای نگهبان سال گذشته نیز بی‌توجهی کرده و نسبت به واریز منابع درمان به خزانه دولت طبق بند «و» تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷ که حق الناس است، واکنشی نداشت. این مساله در لایحه بودجه ۹۸ نیز به دلیل حق‌الناس بودن، مخالف شرع اسلام و  باتوجه به اصل ۵۳ قانون اساسی که درآمدهای دولت را به عنوان منابع خزانه در نظر گرفته، خلاف قانون اساسی است.

مطالب پربازدید

منابع تامین اجتماعی نه پول نفت است و نه متعلق به بیت‌المال، بلکه حاصل زحمات کارگران است. بحران در سازمان تامین اجتماعی به معنای افزایش فشار فقر در جامعه خواهد بود. این فعال کارگری در پایان تصریح کرد: بحران بیشتر در سازمان تامین اجتماعی منجر به اعتراضات گسترده اجتماعی می‌شود که کنترل و مدیریت آن بسیار سخت خواهد بود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا