مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

رئیسی: گزارشات مردمی پیرامون فساد را مورد تشویق قرار داده و به صورت قانونمند دنبال می‌کنیم

مطالب پربازدید

دیدار رئیسی با دانشجویانآیت الله رئیسی (رئیس قوه قضائیه) در بخشی از نشست صمیمانه با دانشجویان در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی اظهار کرد: مردم بهترین ناظران هستند. هرجا به مردم اعتماد کردیم و مردم را به میدان آوردیم، آنجا حوزه موفقیت ما بوده است؛ لذا از گزارشات مردمی پیرامون فساد حمایت می‌کنیم و مخبرین و کسانی را که خبر از فساد دهند، مورد تشویق قرار می‌دهیم.

ما این موضوع را به صورت قانونمند دنبال می‌کنیم تا سازوکار آن فراهم شود و افراد مخبر و خبردهنده از فساد تحت فشار قرار نگیرند و تشویق شوند. البته نه اینکه یک مسئولی مدتی در جایی مشغول بوده و حالا بیرون آمده و اعلام کند در آن مجموعه فساد وجود دارد؛ این قابل پیگرد است که چرا این فرد تاکنون از این فساد در آن مجموعه خبر نداده است.

وی همچنین گفت: بر مبنای اصل شفاف‌سازی اعلام کرده‌ایم که آرای قضات در منظر و مرئای همگان قرار گیرد و در سامانه‌ای همه آرای قضائی بدون ذکر نام درج شود؛ البته در مواردی که قانون الزام کرده نظیر پرونده‌های فساد اقتصادی، بعد از قطعی شدن حکم، آن حکم صادره بنا بر تصریح قانونی با ذکر نام اعلام خواهد شد.

بنای ما این است که از ظرفیت‌های قوه قضائیه در کمیسیون‌ها و مجامع تصمیم ساز بویژه در حوزه‌های اقتصادی و در اموری نظیر تضمین اجرای قانون، نظارت بر حسن اجرای قانون و جلوگیری از فسادهای احتمالی، بهره برداری کنیم.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا