مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

شرایط رفع توقیف و آزادی خودروها و موتورسیکلت ها از پارکینگ ها

مطالب پربازدید

شرایط رفع توقیف موتورسیکلت هاسید کمال هادیانفر (رییس پلیس راهور ناجا) گفت: خودروهای دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه بر اساس قانون توقیف می‌شوند و در حال حاضر ۸۱ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو و بیش از ۷۲ هزار دستگاه موتورسیکلت به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان در پارکینگ‌ها هستند.

 

هادیانفر همچنین گفت: بسیاری از صاحبان این خودروها بین یک میلیون تا حدود ۱۵ میلیون تومان جریمه داشتند و از نوع پراید و پژو … بود که نشان می‌دهد متعلق به قشر ضعیف‌تر جامعه است و به همین دلیل امکان پرداخت جریمه را نداشتند و همین امر سبب شده بود تا خودروها در پارکینگ بمانند و هزینه پارکینگ نیز برایشان لحاظ شود.

در همین راستا با موافقت فرمانده ناجا و دستور وزیر کشور بر اساس ماده ۴۷ قانون محاسبات عمومی کشور مقرر شد تا امکان پرداخت قسطی جرائم برای این افراد با رعایت شرایط رفع توقیف موتورسیکلت ها و خودروها فراهم شود.

مطالب پربازدید

 

شرایط رفع توقیف موتورسیکلت ها:

از یازدهم تیرماه این امکان فراهم خواهد شد و شرایطی دارد که عبارت است از: 1) افراد متخلف متعهد می‌شوند که به مدت یکسال جریمه خود را پرداخت کنند.  2) خودرو یا موتورسیکلت در سن فرسودگی نباشد؛ یعنی خودرو سواری تا سن ۲۰ سال، خودرو عمومی ۱۲ سال، موتور سیکلت کاربراتوری ۶ سال و…. باشد. 3) مجموع تخلفات حادثه ساز این فرد کمتر از ۴۰ درصد کل تخلفات فرد باشد؛ شکایت قضایی نداشته باشد و همچنین خودرو تا پرداخت کامل جرائم امکان انتقال به دیگری را ندارد.

هنگام ترخیص خودرو از این رانندگان تعهدی دریافت می‌شود و طیبعی است که  اگر به تعهد خود عمل نکند به عنوان راننده‌ای بد حساب شناخته شده و امکان توقیف خودرو دوباره وجود دارد.

وی همچنین اظهار کرد: اگر خودرویی توقیف نشده و دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه باشد و همچنین خودرویی که مبلغ جریمه‌اش کمتر از یک میلیون تومان باشد با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ می‌تواند جریمه خود را به شکل اقساطی پرداخت کند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. این تأسیسات برای خودروهایی است که توقیف شدند و پیش از این بایست تمام مبلغ را پرداخت می‌کردند تا امکان رفع توقیفشان وجود داشته باشد که این شرایط فراهم شد.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا