مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

شرایط پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی به معتادان بهبودیافته برای ایجاد اشتغال

مطالب پربازدید

خیاطی معتادان بیهبود یافتهمعاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران  در مورد تخصیص وام اشتغال برای معتادان بهبود یافته گفت: طرحی را برای آماده‌سازی و اشتغال معتادان بهبودیافته در نظر داریم و هدف از اجرای آن هم پیشگیری از اعتیاد و وابستگی این افراد به موادمخدر و همچنین توانمندسازی آن‌ها است.

در این طرح به معتادان بهبودیافته مهارت‌های زندگی و کسب و کار آموزش داده می‌شود و بهبودیافتگانی که در دوره‌های تخصصی مهارت‌هایی را کسب کرده‌اند برای اخذ گواهینامه‌های مهارت به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

همچنین فرزانه جوادی در مورد شرایط پرداخت این وام گفت: از جمله شرایط اخذ این وام برای بهبودیافتگان، تجربه ۱۸ ماه پاکی است و همچنین باید متقاضیان این وام دوره آماده‌سازی شغلی را گذرانده باشند تا این افراد به بانک‌های شغلی طرف قرارداد معرفی شوند.

معتادان بهبود یافته‌ای که مکانی را برای اقامت و زندگی ندارند، با مراجعه به مراکز جامعه پذیری، مکان اقامت دریافت می‌کنند و حمایت‌های شغلی ویژه‌ای نیز می‌شود.

مطالب پربازدید

خدمات به بهبودیافتگان در مراکز جامعه پذیری طی ۳ تا ۶ ماه اول رایگان است و بعد از بهبود شرایط این افراد توسط امدادگران، معتادان بهبودیافته تنها به صورت شبانه از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند، به طوری که روز‌ها سر کار هستند و شب‌ها به مرکز باز می‌گردند.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا