مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

فقط یک‌هفتمِ اعتبار مورد نیاز را برای «همسان‌سازی» درنظر گرفتند/ بازنشستگان بازهم باید ریاضت بکشند

مطالب پربازدید

بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیربازنشستگان تامین اجتماعی در لایحه بودجه سال آینده دیده نشده‌اند؛ دولت در مجموع فقط دو هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته است؛ این مبلغ، فقط یک‌هفتمِ بودجه‌ی مورد نیاز برای همسان‌سازی مستمری بازنشستگان کشوری‌ست!

«مستمری ناچیز بازنشستگی» تنها منبع درآمد آنهایی‌ست که پس از سی سال اشتغال در بخش‌های مختلف دولت و یا خصوصی، معیشت‌شان متصل به صندوق‌های بازنشستگی‌ است.

«همسان‌سازی مستمری‌های بازنشستگان با شاغلان هم‌ردیف» خواسته‌ی عموم بازنشستگان کشور است؛ هم مستمری‌بگیران دولت یا بازنشستگان صندوق کشوری خواستار همسان‌سازی هستند و هم کارگران بازنشسته یا مستمری‌بگیران تامین اجتماعی.

در شرایطی که در همین ماه‌های گذشته، بازنشستگان بارها در اعتراض به عدم بهبود سطح معیشتی و اجرایی نشدن همسان‌سازی اعتراض کرده‌اند. به نظر نمی‌رسد که دولت این مطالبه را چندان جدی گرفته باشد؛ علیرغم همه این اعتراضات و مطالبه‌گری‌ها، بودجه ۹۸ باز هم به جز تامین منابع مالی برای رفعِ نیازمندی‌های روزمره کشور، هیچیک از تعهدات اجتماعی دولت را برآورده نمی‌کند و  بدون تردید، دستاوردی در زمینه بهبود معیشت نخواهد داشت.

مطالب پربازدید

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران می گوید: دولت اگر بدهی خود را بپردازد، تامین اجتماعی از محل همان بدهی‌ها قادر خواهد بود «همسان‌سازی» را اجرایی کند.

پس برای بازنشستگان تامین اجتماعی وصول بدهی‌های دولت اولویت بیشتری نسبت به تزریق بودجه برای همسان‌سازی دارد؛ اگر بدهی‌ها پرداخت نشود، نه فقط همسان‌سازی که همه خدمات رفاهی بازنشستگان و از جمله پرداخت مستمری‌ها دچار مشکل اساسی خواهد شد. آن ۷۲۰۰ میلیارد تومان هم قرار بود از محل بدهیِ انباشته‌ی دولت به سازمان پرداخت شود و به مصرفِ اجرای همسان‌سازی برسد.

به این مساله که مجموعه‌ی بزرگِ بازنشستگان تامین اجتماعی در بودجه‌‌ی سال آینده دیده نشده‌اند، به شدت اعتراض داریم و این اعتراض را به گوش مدیران سازمان برنامه و بودجه خواهیم رساند.

بی‌شک این بودجه تا آنجایی که ما می‌دانیم و تا آنجایی که مربوط به مردم است، «ریاضتی» است؛ دهقانی‌کیا در مورد وجوه انقباضی بودجه‌ی ۹۸ می‌گوید: علی‌الظاهر ما بازنشستگان باز هم محکوم به ریاضت‌کشیدن هستیم؛ اما مساله‌ی مهم‌تری هم وجود دارد؛ آیا همه‌ی ابواب جمعیِ دولت، همه‌ی نان‌خورهای ریز و درشتِ آن، به اندازه ما ریاضت می‌کشند؟ فکر نمی‌کنم………

منبع: ایلنا

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا