مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

“فکاهی تلخ” بسته حمایتی کارگران

مطالب پربازدید

نایب رئیس هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایرانبه گفته ” نائب رئیسِ هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران”: بسته حمایتیِ دولت، “فکاهی تلخ” است.

ناصر چمنی در این خصوص با ایلنا مصاحبه ای انجام داد که بدینوسیله به گزیده ای از آن اشاره میشود: دولت کارگران را شهروندانی می‌داند که رویِ دستش سنگینی می‌کنند. از همین رو زمانی که می‌خواهد برنامه‌ای برای آنها پیاده کند، برنامه‌اش به فکاهی شبیه است؛ فکاهی تلخ. بسته‌ای که این همه جنجال بر سر آن را انداختند هم، همین ویژگی را دارد. ابتدا اعلام می‌کنند که به تمام بیمه‌شدگان تامین اجتماعی “سبد کالا” می‌دهیم. بعد می‌گویند بسته نیست؛ پول نقد است و مبلغش ۲۰۰ هزار تومان است. بعد می‌گویند به تمام بیمه‌شدگان نمی‌رسد. فقط برخی می‌توانند دریافت کنند. چرا؟ چون “سازمان برنامه و بودجه” برای “جامعه” اعتباری قائل نیستند.

اگر دولت‌ها تا امروز تا این اندازه که به خالی گذاشتن دست کارگران فکر می‌کردند، به بهبود وضعیت معیشتی کارگران فکر می‌کردند، امروز وضعِ زندگی آنها تا این اندازه برای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران جالب نبود.

مسئولان در زمان انتخابات پیش خود می‌گویند که “میلیون‌”ها  کارگر در کشور داریم که می‌توانند تنور انتخابات را داغ نگه دارند اما هنگام اجرای برنامه‌هایِ حمایتی، به راحتی دایره حمایت‌‌هایِ حول کارگران را کوچک می‌کنند.

مطالب پربازدید

نمی‌توان باور کرد که دولت برای کارگران به اندازه کافی بودجه ندارد. دولت برای نجات بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری هزینه‌زا، میلیارد تومان کنار می‌‌گذارد؛ حتی اگر این کار به واسطه افزایش پایه پولی به افزایش تورم منجر شود. به هر شکل ما این ادعا را باور نمی‌کنیم و تاکید می‌کنیم که تنها قشری که سرش کلاه گشاد گذاشته‌اند، کارگران هستند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا