مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

هجوم صدها هزار شهروند ایرانی به کمیته امداد برای تحت پوشش قرار گرفتن

مطالب پربازدید

بسیاری از شهروندان ایرانی در مواجهه با تورم و گرانی و فقر و بیکاری، چاره‌ای جز مراجعه به کمیته امداد و درخواست تحت پوشش قرار گرفتن ندارند.

فتاح

بنا بر گفته رئیس کمیته امداد : در شش، هفت ماه اخیر با توجه به بالارفتن ناگهانی نرخ تورم به قشرهای مختلف به خصوص ضعیف فشار وارد و همین باعث افزایش ۵۰ درصدی مراجعات به کمیته امداد شده است.

از اطلاعاتی که در مورد جمعیت جدیدی که تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند، اینگونه برمی‌آید که بر خلاف گذشته (بسیاری از شهروندان حتی در شرایط نیازمندی چندان تمایلی به تحت پوشش قرار گرفتن نداشتند)، رویه خود را تغییر داده اند و شخصاً با مراجعه به این نهاد حمایتی، درخواست کمک مالی و خدمات رفاهی می‌کنند.

مطالب پربازدید

متاسفانه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی دیگر، نه تنها موفق به خروج افراد تحت پوشش نشده اند، بلکه شرایط را به گونه‌ای پیش برده اند که حالا این نهاد حمایتی با سیلی از متقاضی عضویت رو به روست؛ متقاضیانی که از قضا استاندارد‌های لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن را نیز دارا هستند.

به گفته نماینده مردم تبریز: با اینکه گفته می‌شود حقوق و دستمزد سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، ظلم به کارمند است. افزایش ۲۰ درصدی اصلا منطقی نیست، چون در همین چند ماه گذشته، بیشتر کالا‌ها بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده و میانگین واقعی افزایش‌ها بیش از ۲۰۰ درصد است؛ اما دولت آمار‌های رسمی که اعلام می‌کند، چیز دیگری را نشان می‌دهد؛ مثلا آمار‌های نقطه به نقطه یا سالانه که دولت اعلام می‌کند، بین ۴۵ تا ۶۵ درصد متغیر است، ولی اگر همین آمار رسمی دولت را هم مبنا قرار دهیم، باید افزایش حقوق کارمندان حداقل ۴۵ درصد باشد.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا