مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

با وجود کرونا به دکتر: چه چیزی ممکن است؟

مطالب پربازدید

© Getty Images/Luis Alvarez/DigitalVision

به خصوص از زمان گسترش نوع مسری omicron، افراد بیشتری (گاهی بیش از یک بار) به ویروس SARS-CoV-2 مبتلا شده اند. این نه تنها به این معنی است که بسیاری از مردم همچنان از ترس عفونت از مراجعه به پزشک اجتناب می‌کنند، بلکه بسیاری از افراد نیز سؤالات خاصی درباره نحوه رفتار در صورت عفونت می‌پرسند. در صورت ابتلا به کرونا باید به مطب مراجعه کرد؟ اگر مبتلا به کووید-19 هستید، باید وقت پزشک را لغو کنید؟ و آیا می توانید همراهان را در نوبت دکتر بیاورید؟ در ادامه می توانید قوانین رفتاری قابل رعایت در مطب ها و بیمارستان ها را مطالعه کنید.

قرار پزشک در طول همه گیری کرونا – چه چیزی را باید در نظر بگیرم؟

اگر به دلیل یک بیماری موجود، علائم حاد (که نشان دهنده عفونت کرونا نیست) یا یک معاینه پزشکی پیشگیرانه با پزشک قرار ملاقات گذاشته اید، می توانید و باید این قرار را نگه دارید.

اگر می خواهید به دلیل خطر احتمالی عفونت از قرار ملاقات در محل خودداری کنید، می توان از ساعت مشاوره دیجیتال برای روشن شدن اینکه آیا بازدید شخصی از مطب همچنان ضروری است، برای مثال در مورد یک بیماری جزئی، استفاده کرد. اگر قبلاً در مطب بیمار نبوده اید، ساعات مشاوره ویدیویی نیز یک گزینه است.

مطالب پربازدید

مرخصی استعلاجی نیز همچنان به عنوان بخشی از مشاوره ویدیویی دیجیتال امکان پذیر است، تا زمانی که معاینه فیزیکی برای تشخیص لازم نباشد. از اول ژوئن 2022، دیگر امکان گرفتن مرخصی استعلاجی از طریق تلفن وجود ندارد. گزینه برگزاری جلسات درمانی، مانند جلسات فیزیوتراپی یا گفتار درمانی، به صورت آنلاین نیز در تاریخ 1 آوریل 2022 حذف شد. با این حال، نسخه های بعدی ممکن است همچنان پس از گزارش تلفنی صادر و از طریق پست ارسال شوند.

بسته به بیماری همه گیر، مقررات را می توان دوباره تنظیم کرد.

آیا نیاز به آزمایش کرونا منفی دارم؟

آزمایش آنتی ژن یا PCR منفی می تواند در یک عمل پزشکی، درمانی یا پرستاری رخ دهد نه به عنوان یک الزام برای درمان مورد نیاز است. اما در بیمارستان، این مقررات تا حدودی سختگیرانه تر است.

علاوه بر این، یکی در شیوه های پزشکی وجود دارد نیاز ماسکبسته به ایالت فدرال، این می تواند روی شیوه های درمانی نیز تأثیر بگذارد. علاوه بر این، این شیوه‌ها همچنین می‌توانند از حقوق اقامتگاه خود برای ملزم به پوشیدن ماسک استفاده کنند.

مراجعه به پزشک با وجود عفونت کرونا – چه چیزی ممکن است؟

اساساً، اگر به دلیل علائم معمولی مانند سرفه، آبریزش بینی یا گلودرد مشکوک هستید که ممکن است از عفونت با ویروس کرونا رنج ببرید، یا اگر آزمایش آنتی ژن سریع یا آزمایش PCR حتی مثبت شده باشد، نباید به سادگی به پزشک خود مراجعه کنید اگر حضور شما در قرار ملاقات کاملاً ضروری نیست (مثلاً یک قرار معاینه معمول در مطب دندانپزشکی)، اکیداً توصیه می شود که قرار ملاقات را به تعویق بیندازید.

مطالب پربازدید

در غیر این صورت، قبل از رفتن به مطب، باید به پرسنل آنجا از علائم خود یا نتیجه مثبت آزمایش خود از طریق تلفن اطلاع دهید. برخی از پزشکان عمومی امکان مشاوره ویژه برای افراد مبتلا به COVID-19 را ارائه می دهند، در برخی موارد آزمایش PCR نیز می تواند مستقیماً در این زمینه انجام شود. سایر اقدامات نیز آماده پذیرش بیماران مبتلا به عفونت کرونا در مناطق ویژه در موارد فوری شده است.

لطفاً با مطب خود تماس بگیرید تا بدانید در صورت ابتلا به کرونا (بالقوه) چه گزینه هایی وجود دارد و آیا – و اگر چنین است، چگونه – می توانید قرار ملاقات خود را حفظ کنید.

نوبت دکتر: چه چیزی لغو شده است و چه اتفاقی می افتد؟

در حال حاضر، بیشتر قرارهای ملاقات با پزشک نیز قابل انجام است. با این حال، از آنجایی که وضعیت همه‌گیری بسیار پویا در حال توسعه است، مقامات مسئول مجدداً در فواصل زمانی منظم تصمیم می‌گیرند که کدام معاینات انجام شود. بنابراین مقررات فقط به طور موقت اعمال می شود.

به‌ویژه با توجه به تنگناهای احتمالی ناشی از عفونت‌های کرونا در میان کارکنان پزشکی یا به دلیل استفاده زیاد از تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها، برای مثال، عملیات برنامه‌ریزی‌شده می‌تواند به تعویق بیفتد. در صورت شک و تردید، در صورت عدم انجام قرار ملاقات قبلی، از طریق تلفن یا کتبا به شما اطلاع داده خواهد شد.

قوانین در بیمارستان چیست؟

از آنجایی که بیماران بستری در بیمارستان ها عموماً در معرض خطر دوره شدید عفونت COVID-19 هستند، انجام آزمایش برای بازدیدکنندگان در بیمارستان های سراسر کشور (صرف نظر از واکسیناسیون یا بهبودی موجود) اجباری است. این بدان معناست که هنگام مراجعه به بیمارستان باید مدرکی مبنی بر منفی بودن PCR یا آزمایش آنتی ژن سریع (از مرکز آزمایش رسمی) که بیش از 24 ساعت نباشد ارائه شود. برخی از بیمارستان ها برای این منظور ایستگاه های آزمایشی خود را در محل دارند.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

در مورد علائم سرماخوردگی یا تب، دسترسی اغلب مجاز نیست، حتی اگر آزمایش منفی باشد. استفاده از ماسک FFP2 یا ماسک جراحی پزشکی نیز الزامی است.

استثنائات ممکن است برای بخش های پزشکی اطفال و جوانان و بخش های مراقبت تسکینی اعمال شود.

بسته به نحوه شیوع بیماری همه گیر، ممکن است مقررات متفاوتی برای بیمارستان های مختلف با توجه به مدت زمان ویزیت، تعداد بازدیدکنندگان روزانه یا حتی ممنوعیت کامل ویزیت اعمال شود. بنابراین توصیه می شود قبل از مراجعه از طریق تلفن یا وب سایت بیمارستان مربوطه از قوانین موجود مطلع شوید.

زایمان در بیمارستان

در طول همه گیری کرونا، زایمان در بیمارستان نیز انجام می شود. به گفته وزارت بهداشت فدرال، حتی زنانی که احتمال ابتلا یا ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده‌اند، می‌توانند در بیمارستان زایمان کنند. اما در این مورد بسیار مهم است که از قبل به بیمارستان اطلاع داده شود تا اقدامات احتیاطی مناسب انجام شود.

به عنوان یک قاعده، یک همراه سالم در اتاق زایمان مجاز است. زایشگاه ها معمولاً مقررات فردی را تعیین می کنند، به عنوان مثال پوشاندن دهان و بینی یا اینکه افراد همراه باید آزمایش کرونا منفی نشان دهند. بهتر است از بیمارستان مربوطه بپرسید که کدام مقررات اعمال می شود و آیا امکان مراجعه به بخش زایمان وجود دارد یا خیر.

آیا می توانم کسی را با خودم پیش دکتر ببرم؟

اصولاً برای همراهان همان مقررات مربوط به بیماران اعمال می‌شود: در صورت وجود علائم عفونت کرونا و یا حتی مثبت بودن آزمایش، در صورت امکان این فرد نباید به وقت پزشک مراجعه کند. اگر گزینه دیگری وجود ندارد، مثلاً به این دلیل که بیمار نیاز فوری به کمک شخص مربوطه دارد، باید قبل از قرار ملاقات، به کارکنان مطب از طریق تلفن اطلاع داده شود.

همانند مراجعه به بیمارستان، آزمایش آنتی ژن منفی یا PCR نیز پیش نیاز افراد همراه برای ورود به کلینیک است. همچنین نباید هیچ علامتی وجود داشته باشد که نشان دهنده عفونت کرونا باشد. اگر همراه بیمار باشد و نیاز به راننده باشد، سفر ضروری پزشکی به بیمارستان نیز با تجویز پزشک انجام می شود. سپس بیمه درمانی هزینه ها را پوشش می دهد، مثلاً تاکسی.

بسته به روند عفونت، ممکن است محدودیت هایی برای افراد همراه نیز وجود داشته باشد. اگر مطمئن نیستید، هنگام تنظیم قرار ملاقات با پزشک یا کمی قبل از قرار ملاقات، دوباره از طریق تلفن سؤال کنید.

ده قانون برای قرار ملاقات با پزشک با وجود همه‌گیری کرونا: چگونه درست رفتار کنیم

هرکسی که باید با پزشک وقت بگیرد باید هنگام مراجعه به مطب قوانین زیر را رعایت کند تا خطر ابتلا به ویروس کرونا برای خود و دیگران به حداقل برسد:

  1. از قبل تماس بگیرید: بدون اطلاع قبلی در تمرین حاضر نشوید. با این کار از حضور جمعیت زیادی در اتاق انتظار جلوگیری می شود.
  2. تنها بیایید: در صورت امکان، بدون شخص همراه انجام دهید. هنگام مراجعه به متخصص اطفال، بهتر است در صورت امکان خواهر و برادر را در خانه رها کنید.
  3. به موقع حاضر شوید: نه خیلی زود و نه خیلی دیر وارد تمرین شوید. به این ترتیب از زمان انتظار غیر ضروری در محل جلوگیری می کنید.
  4. اجتناب از حمل و نقل عمومی: موارد زیر به ویژه برای افرادی که در معرض خطر یک دوره شدید بیماری هستند توصیه می شود: برای رفتن به مطب از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید.
  5. یک تلفن همراه همراه داشته باشید: ممکن است از شما خواسته شود که بیرون منتظر تماس باشید. به این ترتیب می توان تعداد افراد در اتاق ها را به حداقل رساند.
  6. دست های خود را ضد عفونی کنید: قبل و بعد از ورود به محل، در صورت امکان باید دستان خود را ضد عفونی کنید. بسیاری از مطب ها دستگاه های ضدعفونی کننده مناسب را برای بیماران راه اندازی کرده اند.
  7. دست نزن: در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، مودبانه‌تر است که هنگام احوالپرسی با دیگران دست نزنید. خطر عفونت اسمیر هنگام دست دادن وجود دارد. بنابراین به شدت دلسرد می شود.
  8. قوانین بهداشتی را رعایت کنید: همین امر در اعمال پزشکی نیز صدق می کند: سرفه و عطسه در قسمت بازو، دست زدن به صورت خود را با دستان خود و شستشوی کامل دست ها به طور منظم.
  9. فاصله خود را حفظ کنید: در صورت امکان، باید حداقل 1.5 متر از کارکنان مطب و سایر بیماران فاصله داشته باشید. همچنین باید از تشکیل گروه ها در مقابل درب تمرین خودداری شود.
  10. استفاده از ماسک صورت: استفاده از ماسک FFP2 یا ماسک جراحی پزشکی باعث کاهش جریان هوا و خلط مخاطی شما هنگام سرفه یا عطسه می شود. بنابراین چنین ماسکی می تواند به محافظت از همنوعان در برابر عفونت نیز کمک کند. ماسک FFP2 همچنین می‌تواند تا حد محدودی از فردی که از آن استفاده می‌کند از عفونت محافظت کند.

به روز رسانی: 07/08/2022

نویسنده: ویولا لکس; تجدید نظر شده: دود یاس

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا