لینک فالو

 

rel=nofollow, rel=ugc, rel=sponsored

تاکنون لینک‎هایی که در سایت قرار می‎دادیم دو صفت داشت،لینک فالو (rel=”Dofollow”) و نوفالو (rel=”Nofollow”)، اما اخیرا گوگل دو صفت جدید UGC و Sponsored را برای لینک‎های نوفالو معرفی کرده که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

لینک فالو چیست؟

لینک فالو به موتورهای می‎گوید که این لینک را دنبال کن، یعنی وقتی شما لینکی را با صفت rel=dofollow در صفحه ای قرار می‎دهید بدان معناست که محتوای آن لینک برای شما با ارزش بوده و شما آن را را تأیید می‎کنید، درنتیجه موتورهای جستجو هم هنگام crawl کردن آن صفحه، آن لینک را دنبال می‎کنند و لینک فالو در رتبه بندی سایت و محاسبه پیج رنک تاثیر دارد.

چرا باید از لینک فالو استفاده کرد ؟

لینک نوفالو چیست؟

هنگامی که افراد به اهمیت لینک فالو  پی بردند، شروع به لینک‎ سازی (link building) برای وبسایتشان کردند که باصطلاح به آن لینک‎ها بک لینک می‎گویند.

مدیران سایت‎ ها بک لینک های زیادی را در سایتهای گوناگون و انجمن‎ ها و حتی قسمت کامنت وبسایت‎ های دیگر می‎ساختند تا اعتبار و رتبه سایتشان نزد گوگل بالا برود چون بک لینک بیشتر برابر بود با رتبه بالاتر.

گوگل این موضوع را متوجه شده و برای جلوگیری از این سوء استفاده خاصیت نوفالو (Nofollow) را معرفی کرد.

به ربات‎ها و خزنده ها با دیدن اینک nofollow متوجه می‎شوند که نباید آن لینک را دنبال کنند.

مثلا اگر لینک سایتی دیگر را بصورت نوفالو در سایت خود قرار دهید بدان معناست که شما آن سایت را تأیید نکرده ربات‎ها و خزنده‎ها هم آن لینک را دنبال نمی‎کنند، درنتیجه آن لینک در رتبه بندی سایت شما تاثیر نمی‎گذارد.

از لینک های نوفالو زمانی استفاده می‎کنید که می‎خواهید به صفحه ای لینک بدهید اما نمی‎خواهید موتورهای جستجو آن صفحه را ببینند یا از اعتبار سایت شما به آن سایت بدهد.

اطلاعات بیشتر درباره لینک فالو و نوفالو :

تفاوت لینک های فالو و نوفالو

فرض کنید مطلبی را در وبسایتتان قرار داده و می‎خواهید لینکی خارجی به آن مطلب بدهید، درصورتی که آن لینک مربوط به سایتی‎های معتبر باشد، اعتبار صفحه و دامنه شما بیشتر شده و موجب بهبود سایت و آن مطلب خواهد شد اما اگر لینک به سایت‎های با اعتبار پایین و نامعتبر بدهید ممکن است وبسایت شما هم جریمه شود.

خاصیت UGC و Sponsored

گوگل با معرفی صفت nofollow دنیای وب و سئو را متحول کرد ولی استفاده زیاد از لینک‌‎‎های نوفالو باعث شد که شناسایی لینک‎ها برای موتورهای جستجو سخت تر شود.

اخیرا گوگل، دو صفت جدید به لینکهای نوفالو اضافه کرد که این دو ویژگی برای شناسایی بهتر ماهیت لینک دهی در سایت‎هاست.

این دو ویژگی که یکی Sponsored و دیگری UGC هستند.

لینک های Sponsored:

تبلیغات، حمایت مالی و از این قبیل لینک‎ها از این پس با این صفت شناخته می‎شوند.

لینک های UGC:

UGC مخفف User Generated Content به هرنوع محتوایی که توسط کاربران سایت و نه ادمین ساخته شده داده می‎شود.

لینک‎های کامنتی، انجمن ها و وبلاگها و یا هرچیزی که توسط کاربران سایت ساخته شده است صفت ugc می‎گیرند.

بعضی ها فکر می‎کنند که با اضافه شدن این دو خصوصیت، دیگر لینک Nofollow کاربردی ندارد، باید بگوییم که این صفت ازبین نرفته و هنوز هم می‎توانید از آن استفاده کنید، حتی می‎شود از این صفات بصورت ترکیبی هم استفاده کرد:

<a href=”example.com” rel=”nofollow ugc sponsored”>your title</a>

چرا فقط ازلینک های NoFollow استفاده نکنیم

اگرچه همانطور که گفتیم ، پیوندهای پیگیری جدید از بدو تأسیس کار خوبی انجام داده اند ، دلایل زیادی وجود دارد که صاحبان سایت مجبور می شوند از همه مدل های پیوند شفاف برای جلوگیری از رتبه بندی استفاده کنند.این ویژگی های جدید به Google کمک می کند تا ساختار پیوند واضح و محکم تری را پیاده سازی کند ، در حالی که استفاده از NoFollow به تنهایی می تواند منجر به یک مدل پیچیده و بعضاً اشتباه از پیوندهای ضبط شده توسط Google شود.

قابلیت های جدید تجزیه و تحلیل متن نیز به Google کمک بسیاری می کند و درک رابطه بین متن و محتوای مقصد را برای Google آسان می کند. مهمترین کمک این پیوندها همانطور که گفته شد ، روشن کردن هدف و هدف داشتن یک سری پیوندها و صفحات در وب سایت است تا گوگل مطمئن شود پیوندهای غیرقابل اطمینان نیستند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here