مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
سئو و موتورهای جستجو

سئو چیست و چرا اهمیت دادن به آن ضروری است – بهینه سازی سایت

مطالب پربازدید

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟ فصل اول

خوش آمدید! از اینکه شما اینجا هستید ما شگفت زده ایم.

ُسئو : SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization ” بهینه سازی موتورهای جستجو ” است. این عمل افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت را بررسی می کند. علیرغم کلمه اختصاری، SEO به همان اندازه در مورد افراد است که مربوط به خود موتورهای جستجو است. این در مورد درک آنچه افراد آنلاین جستجو می کنند ، پاسخ هایی که به دنبال آن هستند ، کلماتی که استفاده می کنند و نوع محتوائی که می خواهند مصرف کنند می باشد. دانستن پاسخ این سؤالات به شما امکان می دهد تا با افرادی که در جستجوی راه حل های ارائه شده آنلاین هستند، به افرادی وصل شوید.

موتورهای جستجو ماشینهای جواب هستند. آنها میلیارد ها قطعه محتوا را شستشو می دهند و هزاران عامل را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند کدام محتوا به احتمال زیاد می تواند به درخواست شما پاسخ دهد.

کدام نتایج جستجو ارگانیک می باشد؟

نتایج جستجوی ارگانیک همان مواردی است که از طریق SEO مؤثر حاصل می شود، و برای آن هزینه ای پرداخت نمی شود (یعنی همان تبلیغات). اینها در گذشته به راحتی قابل مشاهده بودند، تبلیغات به وضوح به این ترتیب برچسب خورده و نتایج باقیمانده به شکل “10 پیوند آبی” در زیر آنها قرار می گرفت. اما با تغییر روش جستجو ، چگونه می توانیم نتایج ارگانیک امروز را تشخیص دهیم؟

مطالب پربازدید

امروزه ، صفحات نتایج موتورهای جستجو – که اغلب به آنها “SERP” می گویند، از قالب های تبلیغاتی بیشتر و قالبهای نتایج ارگانیک پویاتر (با عنوان “ویژگی های SERP”) از آنچه که قبلاً دیده ایم پر شده است. برخی از نمونه های ویژگی های SERP شامل قطعه های برجسته (یا جعبه های پاسخ)، جعبه های People (Ask Box) ، (چرخ فلك های تصویری)، و … هستند. ویژگی های جدید SERP همچنان پدیدار می شوند كه بیشتر به وسیله آنچه مردم به دنبال آن هستند هدایت می شوند.

کسب درآمد از تبلیغات

مهم است که به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو از تبلیغات درآمد کسب می کنند. هدف آنها این است که بهترین درخواست های جستجوگر در SERP را بهتر حل کنید، جستجوگرها را به عقب برگردانید و آنها را در SERP ها طولانی تر نگه دارید.

برخی از ویژگی های SERP در Google ارگانیک هستند و می توانند تحت تأثیر SEO قرار بگیرند. این موارد شامل قطعه های برجسته (یک نتیجه ارگانیک تبلیغاتی است که پاسخی را در یک جعبه نشان می دهد) و سؤالات مربوط به آن (جعبه های “مردم نیز می پرسند”) را نشان می دهد.

شایان ذکر است که بسیاری از ویژگی های جستجوی دیگر وجود دارد که، حتی اگر تبلیغات پولی دریافت نکنند ، معمولاً نمی توانند تحت تأثیر سئو قرار بگیرند. این ویژگی ها غالباً داده های به دست آمده از منابع داده اختصاصی مانند ویکی پدیا، WebMD و IMDb را دارند.

چرا سئو مهم است؟

در حالی که رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی و سایر سیستم عامل های آنلاین می توانند ترافیک وب سایت ها را ایجاد کنند، بیشتر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می شود.

مطالب پربازدید

در حالی که رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی و سایر سیستم عامل های آنلاین می توانند ترافیک وب سایت ها را ایجاد کنند، بیشتر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می شود.

جستجوی ارگانیک SEO

نتایج جستجوی ارگانیک، املاک و مستغلات دیجیتال بیشتری را در بر می گیرد، به نظر می رسد برای جستجوگرهای زرنگ و معتبر، اعتبار بیشتری کسب می کنند، و کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات پرداخت می کنند.

SEO همچنین یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که با تنظیم درست، می تواند به مرور زمان به پرداخت سود سهام ادامه دهد. اگر محتوای کاملی را ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد، ترافیک شما می تواند با گذشت زمان گلوله برفی کند، در حالی که تبلیغات برای ارسال ترافیک به سایت شما به بودجه مداوم نیاز دارد.

موتورهای جستجو باهوش تر می شوند ، اما هنوز به کمک ما نیاز دارند.

بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانید محتوای شما به درستی نمایه شده و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

آیا باید متخصص و مشاور یا نماینده سئو استخدام کنم؟

تمایل به یادگیری، پهنای باند و پیچیدگی وب سایت (های) خود، می توانید خودتان برخی از جستجوگرها را انجام دهید. یا ممکن است متوجه شوید که کمک یک متخصص را ترجیح می دهید. در هر صورت اشکالی ندارد!

اگر به دنبال کمک متخصص هستید، این مهم است که بدانید بسیاری از مشاوران و آژانس های خدمات سئو را ارائه می دهند، اما می توانند در کیفیت بسیار متفاوت باشند. دانستن چگونگی انتخاب یک شرکت SEO خوب می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه زیادی شود ، زیرا تکنیک های نادرست SEO می توانند بیشتر از آنچه به شما کمک می کند به سایت شما آسیب برساند.

کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه سئو

SEO کلاه سفید

به تکنیک های سئو ، بهترین شیوه ها و استراتژی هایی که مطابق قانون موتور جستجو هستند ، اشاره دارد و تمرکز اصلی آن برای ارایه ارزش بیشتر به مردم است.

SEO کلاه سیاه

به تکنیک ها و استراتژی هایی اشاره دارد که سعی در اسپم / فریب موتورهای جستجو دارند. در حالی که سئو کلاه سیاه می تواند کار کند ، وب سایت ها را در معرض خطر جریمه و / یا دلیفیزه کردن (حذف شده از نتایج جستجو) قرار می دهد و پیامدهای اخلاقی دارد.

موتورهای جستجو هدف های مشابهی با صنعت بزرگ SEO دارند

موتورهای جستجو می خواهند به شما در موفقیت کسب وکارتان کمک کنند. در حقیقت، سایتGoogle  حتی راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو را دارد، دقیقاً مانند راهنمای مبتدی! آنها همچنین کاملاً طرفدار تلاش های جامعه SEO هستند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال – مانند Unbounce، MNsearch ، SearchLove  و MozCon خود Moz – به طور مرتب مهندسین و نمایندگان موتورهای اصلی جستجو را جذب می کنند.

Google از طریق انجمن راهنمای اصلی وب مستر و میزبانی Hangouts ساعت اداری مستقیم ، به وب مسترها و SEO کمک می کند.

در حالی که دستورالعمل های وب مستر از موتور جستجو تا موتور جستجو متفاوت است، اصول اساسی همان است: اصلاً سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. درعوض، یک تجربه آنلاین عالی را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار دهید. برای انجام این کار ، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید و قصد کاربر را انجام دهید.

دستوالعمل های مدیر گوگل

  • صفحات سایت را در درجه اول برای کاربران قرار بدهید نه برای موتورهای جستجو
  • کاربران سایت را فریب ندهید
  • از ترفند های بیهوده و در نظر گرفته شده برای بهبود رتبه بندی موتورهی جستجو خودداری کنید
  • در مورد هرچیزی که سایت شما را بهینه تر کند انجام دهید

جلوگیری

  • محتوا به صورت خودکار تولید شود
  • شرکت در طرح پیوند
  • ایجاد صفحات با محتوا اصلی کم (کپی از جای دیگر)
  • متن و پیوندهای پنهان

دستورالعملهای مدیر و بینگ  Bing

  • مطالب عمیق، روشنی، جذاب را در سایت خود ارائه دهید.
  • عناوین صفحه را روشن و مرتبط نگه دارید.
  • پیوندها به عنوان علائمی از محبوبیت و پیوندهای پاداش بینگ در نظر گرفته می شوند که از نظر ارگانیکی رشد کرده اند.
  • نفوذ اجتماعی و سهام اجتماعی سیگنالهای مثبتی هستند و می توانند در طولانی مدت بر نحوه رتبه بندی ارگانیک تأثیر بگذارند.
  • سرعت صفحه به همراه تجربه مثبت و مفید کاربر مفید است.
  • برای توصیف تصاویر از صفات alt استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوا را بهتر درک کند.

جلوگیری

  • صفحاتی که اکثراً تبلیغات یا پیوندهای وابسته نشان می دهند، محتوای نازک، یا اینکه بازدید کنندگان به سایتهای دیگر هدایت می شوند، رتبه خوبی نخواهند داشت.
  • استفاده از تاکتیک های لینک سوء که هدف آنها تورم تعداد و ماهیت پیوندهای ورودی مانند خرید لینک ها، شرکت در طرح های لینک است، می توانند منجر به ایندکس کردن شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که ساختارهای URL پاک ، مختصر ، کلمه کلیدی در کار هستند. پارامترهای پویا می توانند URL های شما را کثیف کرده و باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری شوند.
  • URL های خود را در صورت امکان توصیف ، کوتاه و کلمات کلیدی غنی کنید و از کاراکترهای غیر نامه ای خودداری کنید.
  • Javascript / Flash / Silverlight: پیوند محتوا را از این موارد نیز دور نگه دارید.
  • محتوای تکراری
  • پر کردن کلید واژه
  • Cloaking – تمرین نشان دادن خزنده های موتور جستجو محتوای متفاوتی نسبت به بازدید کنندگان دارد.

راهنمایی مشاغلی که به صورت محلی در گوگل نمایندگی دارند

اگر فروشگاهی که برای آن کار SEO انجام می دهید، بصورت محلی یا خارج از یک فروشگاه یا به مکان های مشتریان هدایت می شود تا خدمات را انجام دهند، در مورد مشاغل محلی مانند آن ها، Google  دستورالعمل هایی دارد که حاوی کارهایی است که نباید در ایجاد و مدیریت این لیست ها انجام دهید.

اصول و قواعد اساسی

مطمئن باشید که واجد شرایط ورود به فهرست Google My Business هستید، باید شما آدرس فیزیکی داشته باشید، حتی اگر این آدرس منزل شما باشد، و باید به صورت رو در رو به مشتریان ، یا در مکان شما یا در محل آنها (مانند لوله کش یا برق کار محله) خدمت کنید.

صادقانه و دقیق تمام جنبه های داده های کسب و کار محلی شما، از جمله:نام، آدرس پستی، شماره تلفن، آدرس وب سایت، دسته بندی مشاغل، ساعات کار و سایر ویژگی ها را نشان دهید.

جلوگیری

  • ایجاد لیست Google Business برای اشخاص حقیقی و حقوقی که واجد شرایط نیستند
  • ارائه غلط هر یک از اطلاعات اصلی کسب و کار شما، از جمله (پر کردن) نام تجاری خود با کلمات کلیدی جغرافیایی یا خدمات یا ایجاد لیست برای آدرس های جعلی
  • استفاده از صندوق های PO یا دفاتر مجازی به جای آدرس های معتبر خیابانی
  • سوءاستفاده از بخش بازبینی لیست Google My Business، از طریق بررسی های مثبت جعلی درباره تجارت و یا موارد منفی جعلی رقبای شما
  • اشتباهات گران قیمت، تازه کار ناشی از عدم خواندن جزئیات دقیق دستورالعمل های  Google

انجام هدف کاربران

  • به جای نقض این دستورالعمل ها در تلاش برای فریب موتورهای جستجوگر برای رتبه بندی بالاتر شما، بر درک و تحقق هدف کاربر تمرکز کنید. وقتی شخصی به جستجوی چیزی می پردازد، نتیجه مطلوبی را کسب می کند.
  • اگر شخصی جستجوی “گروههای موسیقی” را انجام دهد، آیا قصد آنها پیدا کردن گروههای موسیقی، گروههای عروسی، یا چیز دیگری را دارد؟
  • کار شما به عنوان یک سئو این است که به سرعت مطالبی را که می خواهید در قالب مورد نظر خود در اختیار کاربران قرار دهید.

انواع مشترک کاربر:

  • اطلاعاتی: جستجوی اطلاعات. مثال: “بهترین نوع لپ تاپ برای عکاسی چیست؟”
  • ناوبری: جستجوی یک وب سایت خاص. مثال: “Apple”
  • تراکنش: در جستجوی خرید چیزی. مثال: “معاملات خوب در مورد MacBook Pros”
  • می توانید با Googling کلمات کلیدی (های) مورد نظر خود و ارزیابی SERP فعلی ، نگاهی کوتاه از قصد کاربر داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر یک چرخ فلک عکس وجود دارد، به احتمال زیاد افرادی که در جستجوی آن کلمه کلیدی هستند ، برای جستجوی عکس ها استفاده می کنند.
  • همچنین ارزیابی کنید که رقبای برتر شما چه محتوایی را ارائه می دهند که شما در حال حاضر نیستید. چگونه می توانید 10X ارزش را در وب سایت خود ارائه دهید؟
  • ارائه محتوای مناسب و باکیفیت در وب سایت شما به شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک می کند و مهمتر از آن، باعث ایجاد اعتبار و اعتماد به نفس مخاطبان آنلاین شما خواهد شد.
  • قبل از انجام هر یک از این موارد ، ابتدا باید اهداف وب سایت خود را برای اجرای یک برنامه استراتژیک جستجوگرها درک کنید.

اهداف وب سایت / مشتری خود را پیدا کنید

هر وب سایت با توجه به زمینه های مختلف متفاوت است، بنابراین برای درک واقعی اهداف تجاری یک سایت، وقت بگذارید. این امر نه تنها به شما كمك می كند تا تعیین كنید كه در كدام قسمت از سئو باید به آنها توجه كنید، بلكه به شما در ایجاد نكات صحبت برای مذاكره پروژه های سئو با مشتریان، كارفرمایان و غیره نیز كمك می كند.
این مقاله به شما کمک می کند تا در تلاشهای SEO خود از اطلاعات بیشتر مطلع باشید. به جای اینکه حرکات پیکان را به همه جای خود پرتاب کنید (و هر بار یکبار خوش شانس باشید) ، چوب بیشتری را در پشت تیرهای کمتری قرار دهید.
کمان را بگیرید و مقداری قهوه آماده کنبد. بیایید به فصل 2 (نحوه کار موتورهای جستجو – خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی) شیرجه بزنیم.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا