مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
مذهبی

آیا وهابی ها با تخریب قبرستان بقیع سنت پیامبر (ص) را احیا کردند؟

مطالب پربازدید

تخریب قبرستان بقیع به دست وهابیونروز هشتم شوال، سالروز تخریب حرم ائمه (ع) در قبرستان بقیع به دست وهابیان آل‌سعود است. در این روز، وهابیان، حرم ائمه بقیع(ع) و صحابه را ویران کردند و به خیال خود، سنت پیامبر (ص) را احیا کردند.

قبرستان بقیع، یکی از مهمترین قبرستان های تاریخ اسلام است. قبل از تخریب قبرستان بقیع، بر روی قبور پیشوایان و صحابه ای که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت. ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به شکل هشت ضلعی ساخته شده بود و داخل و گنبد آن سفیدکاری شده بود مدفون بودند.

پس از اینکه وهابیون بر مدینه مسلط شدند، قبور و بارگاه امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع)، امام جعفر صادق (ع)، قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنت‌اسد (ع) مادر امیرالمومنین (ع)، قبر مطهر حضرت ام‌البنین (ع)، قبرعباس عموی پیامبر، ابراهیم پسر پیامبر (ع)، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پیامبر (ع)، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر (ع) و قبور شهدای زمان پیامبر (ع)را با خاک یکسان، و ویران کردند.

بر اساس شوهد تاریخی، در نیمه سده قرن ۱۱ وهابیت با به روی کار آمدن محمد بن عبدالوهاب شکل گرفت و گسترش یافت و زیر مجموعه هایی برای خود تشکیل داد که عبارتند از: طالبان، داعش، بوکوحرام و …. وهابی ها به خیال خام خود و برای احیای سنت پیامبر (ص) از بقاع متبرکه جزیرة العرب حرکت تخریبی خود را آغاز کردند و تا بقاع متبرکه عتبات عالیات عراق و بعدها درکشورهایی مثل ایران و سوریه ادامه داند.

مطالب پربازدید

بنا به گفته حجت الاسلام عبدالحمید شهاب، عقیده شیعه این است که ساخت بنا بر مزار اولیای الهی و هر آنکس که دستی در ارائه آموزه‌های دینی دارد، نوعی ابراز محبت و ارادت به صاحب آن مزار است. ما در برابر این نگاه، مشکل عمده‌ای با فرق اربعه اهل سنت نداریم و اینها با ما در مورد ساخت بنا بر مزار هیچ مشکلی ندارند.

الان مسئله‌ای که مطرح می‌شود از سوی سلفی هاست. آنها آنقدر با ظرافت به میدان آمده اند که سعی کرده اند از منابع روایی خودمان، ما را نقد کنند. روایتی را از امیرالمومنین از ابن ابی الهیاج در کتاب صحیح مسلم نقل می‌کنند و می‌گویند طبق نظر علی ابن ابی طالب (ع)، ساختن بنا بر روی قبر مشاهیر دینی حرام قطعی است چراکه خود پیامبر دستور داده است.

گفتنی است که متاسفانه وهابیون قبل از تخریب بقیع، ضریح امام حسین (ع) را در کربلا غارت کردند و بعد از آن بقیع را تخریب کردند. اینان با تفکر که سنت پیامبر (ص) را به جا آورده اند دست به این کارها زدند.!

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا