مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
مذهبی

با خواندن این سوره نزد خدا و مردم عزیز و بزرگ و شرافتمند شوید

مطالب پربازدید

فضیلت خواندن سوره زمرهر کس سوره زمر را در روز یا شب تلاوت کند خداوند شرف دنیا و آخرت را به او می بخشد.

سوره زمر سی و نهمین سوره در قرآن است و در جزء بیست و سوم و بیست و چهارم قرار دارد. این سوره شامل 75 آیه، 1180 کلمه، 4871 حرف می باشد و جزو سوره های مثانی و در حدود نصف جزء قرآن است. آیه های آغازین این سوره آثار و برکات توحید را بیان می کند و شرح می دهد که خداوند از داشتن فرزند مبرا است. در بخشی از این سوره خداوند از پیامبر (ص) می خواهد که دین خود را خالص کند و با بی اعتنایی به خدایان مشرکان، به آنها اعلام کند که ماموریت دارد که مردم را به توحید و اخلاص در دین دعوت کند.

بنا بر روایات، هر کس که این سوره را تلاوت کند خدا در روز قیامت امید او را قطع نمی کند و به او پاداش خائفان از خود را هدیه می دهد.

امام صادق (ع) در مورد فضیلت خوانده سوره زمر می فرماید: هر کس سوره زمر را در روز یا شب تلاوت کند و کلماتش را به آسانی و به آرامی بر زبان جاری کند، خداوند شرف دنیا و آخرت را به او می بخشد و او را بدون مال و فامیل عزیز می کند، به حدی که هر کس او را ببیند بزرگ (بزرگوار) بشمارد و حشمتش او را بگیرد و جسمش را بر آتش دوزخ حرام می کند.

مطالب پربازدید

مطالب زیر را نیز دنبال کنید:

خرید ریپورتاژ آگهی

کسب درآمد با بیت کوین

سوره زمر

سوره زمر یکی از سوره های قرآن کریم می باشد که توانسته خواص بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد و خواندن آن می تواند موارد بسیار زیادی را برای خانه ها و زندگی افراد به ارمغان بیاورد. زمر سی و نهمین سوره قران بوده و با نام عرف نیز شناخته شده است و پیامبر اکرم در رابطه با آن فضلیت های بسیار زیادی را نام برده اند. به خاطر اهمیتی که این موضوع دارد، قصد داریم تا شما را با چند مورد از این فضلیت ها آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

خواص سوره زمر

  1. از خواص این سوره می توان به ایجاد محبت و دوستی اشاره کرد. به گونه ای که اگر آن را همراه با خود داشته باشید و در رختخواب نیز آن را کنار خودتان نگه دارید، در آن صورت سپاس همگان را به سمت خود جلب خواهید کرد.
  2. بر اساس روایتی که از امام صادق (ع) وجود دارد، هر فردی این سوره را بخواند، در آن صورت می تواند درد کف پای خود را تسکین دهد.

دو گزینه ذکرشده جزو اصلی ترین خواصی به حساب می آیند که قرائت این سوره می تواند با خود به همراه داشته باشد. از این رو برای رهایی از درد و همچنین داشتن محبت و دوستی می توانید اقدام به خواندن این سوره پر برکت بگیرید.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا