مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
مذهبی

علت پنهان ماندن آرامگاه حضرت زهرا (س) + زمان آشکار شدن آرامگاه

مطالب پربازدید

دلیل مخفی ماندن قبر حضرت فاطمه زهرا

علت پنهان ماندن آرامگاه حضرت زهرا (س) یکی از سوالاتی است که برای بسیاری از افراد به وجود می آید و کسی از آن اطلاعی ندارد. بر اساس روایاتی که وجود دارند می توان اینطور بیان داشت که خود حضرت این درخواست را داشتند تا قبر ایشان از نظرها و ذهن ها پنهان باشد. به همین علت حضرت علی (ع) تصمیم گرفت تا شبانه او را به خاک بسپارند.

از این رو با وجود گذشت سال ها هیچ فردی هنوز از مکان آن خبر ندارد. یک علت پنهان ماندن آرامگاه حضرت زهرا (س) این است که هنوز رفع ظلم از آن حضرت نشده است زیرا کسانی که در حق آن حضرت ظلم کردند و در واقع قاتل آن حضرت هستند، هنوز به عنوان صحابی کبار و خلیفه الرسول مورد احترام و اکرام هستند.

حضور روایات 

البته روایات بسیار زیادی نیز وجود دارند که نشان دهنده قبر احتمالی حضرت زهرا هستند که از آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. روضه رسول خدا یکی از حدسیاتی می باشد که رواج زیادی دارد. این مکان در مابین بیت حضرت محمد قرار دارد.
  2. بسیاری از افراد با علم بالا نیز گفته اند، آن حضرت در خانه خود دفن شده است.
  3. بقیع نیز از دیگر احتمالاتی است که داده شده است.

البته دو گزینه اول ذکر شده احتمال بسیار بیشتری را دارد ولی قضیه هر چه باشد، آن حضرت تصمیم گرفته اند تا قبر ایشان پنهان بماند. به همین علت بهتر است وارد این قضیه نشویم و حتی احتمالات موجود را نیز پیگیری نکنیم.

مطالب پربازدید

مطالب زیر را نیز دنبال کنید:

خرید ریپورتاژ آگهی

کسب درآمد با بیت کوین

علت پنهان ماندن آرامگاه حضرت زهرا (س) + زمان آشکار شدن آرامگاه

سرکار خانم فخر روحانی (کارشناس مذهبی)، در مورد علت پنهان ماندن آرامگاه حضرت زهرا (س) می گوید: حضرت فاطمه زهرا (س) در زمان نزدیک به شهادتشان و وصیت آن حضرت به دفن شبانه بدون حضور کسانی که آن مظلومه را آزردند، یک شیوه ای است که آن حضرت برای رسوا کردن کسانی که مورد غضب پاره تن رسول (ص) قرار گرفتند، انتخاب نمودند.

مطالب پربازدید

وی می گوید: وقتی که امام زمان (عج) ظهور می کند، مصداق قد تبین الرشد من الغی است، حقیقت آشکار خواهد شد و آنچه پیامبر (ص) فرموده بود و خداوند امر کرده بود به وسیله فرزند ایشان حاکم خواهد شد و چون خواست و مشیت الهی در آن زمان محقق می شود، دیگر دلیلی برای پنهان بودن مزار ایشان نمی ماند و پنهان بودن مزار به خاطر اثبات حقانیت است که با ظهور امام زمان (عج) حقانیت اهل بیت (ع) نیز آشکار می شود.

ولایتمداری حضرت زهرا (س)

حضرت زهرا (س) با نوع وصیت، ولایت مداری اش را ثابت می کند و وصیت می کنند نمی خواهم کسانی که پای ولایت نایستادند پای تابوت من را بگیرند و برای جسدم نماز بخوانند به همین دلیل پاره تن پیامبر در یک نقطه مخفی و تاریک و پنهان در مینه خاکسپاری می شود تا برای مردم تا انتهای حیات بشر معما بشود تا به همه تاریخ، ولایت مداری را درس بدهند.

حضرت فاطمه (س) در زمانی که بر اثر شدت جراحاتی که بر اثر هجوم به خانه ایشان مجروح و بیمار شدند، به حضرت علی (ع) وصیت وصیت نمودند که پس از وفاتش، ایشان را شبانه غسل و کفن نماید و خاکسپاری کند و احدی از کسانی که در حق او ستم روا داشته اند، در مراسم تدفین و نماز خواندن بر پیکر ایشان حاضر نباشند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا