مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

حداقل دستمزد و حقوق کارگران در سال ۱۳۹۸

مطالب پربازدید

کارگراندر آخرین جلسه اعضای شورای عالی کار، حداقل دستمزد سال ۱۳۹۸ حداقل دستمزد سال جدید ۳۶.۵ درصد افزایش یافت و پایه حقوق کارگران ۴۰۰ هزار تومان بیشتر شد و از یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان به یک‌ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید.

همچنین بن خواربار کارگران که از سال ۱۳۹۵ مبلغ ۱۱۰ هزار تومان ثابت مانده بود و افزایش پیدا نکرده بود ۸۰ هزار تومان دیگر افزایش یافت و کمک هزینه مسکن کارگران که از سال ۱۳۹۵ مبلغ ۴۰ هزار تومان بود نیز به ۱۰۰ هزار تومان رسید.

حق اولاد کارگران را به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۱۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین کردند که این میزان سال گذشته ۱۱۱ هزار و ۱۲۶ تومان بود.

اجرایی شدن این مصوبه منوط به تأیید و تصویب هیأت وزیران می باشد و کارگران همچنان منتظرندهیأت وزیران این مصوبه را تصویب کند تا در فیش حقوق فروردین ماه آنها اجرایی شود.

مطالب پربازدید

جدول مزد کارگران در سال ۱۳۹۸ (ارقام به تومان)

جدول مزد کارگران در سال 98

افزایش سایر سطوح مزدی شامل کارگران مشمول قانون کاری است که پایه حقوق آنها بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان مصوب سال ۹۷ است. همچنین پایه سنوات کارگران به دنبال مصوبه ۲۸ اسفند ماه شورای عالی کار به هفتاد هزار تومان رسید. پایه سنوات کارگران قرارداد موقت و دائم مشمول قانون کار با بیش از یک سال سابقه کار سال گذشته روزانه ۱,۷۰۰ تومان معادل ۵۱ هزار تومان تعیین شده بود.

با در نظر گرفتن کمک هزینه مسکن، بن خواربار، سنوات و دیگر مزایای جانبی مزد، حداقل دستمزد سال ۱۳۹۸ یک کارگر مجرد به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و حداقل دستمزد یک کارگر متأهل با محاسبه حق اولاد یک فرزند به حدود دو میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا