مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
ترفندهای اینترنتیسئو و موتورهای جستجو

الکسا | نحوه کاهش رتبه الکسا + تاثیر الکسا در سایت و کسب و کار

مطالب پربازدید

رنک الکسا

بهبود رتبه الکسا – کاهش رنک الکسا

حتما کسانی که در حوزه وب فعالیت می‎کنند، با وبسایت محبوب الکسا آشنایی دارند.

الکسا(Alexa)، یکی از محصولات شرکت آمازون است که بصورت روزانه وبسایت‎ها را بررسی کرده و بیشتر براساس میزان ترافیک رتبه (Rank) به رتبه بندی سایتهای مختلف می‎پردازد.

متأسفانه برای خیلی ها اینطور جا افتاده که Alexa Rank رابطه مستقیمی با سئو و موتورهای جستجو دارد و مثلا اگر سایتی الکسای خوبی داشته باشد پس رتبه سئوی بهتری هم دارد ولی الزاما خوب بودن رتبه الکسا، به معنای سئوی خوب نیست و الکسا تاثیری در سئو ندارد.

مطالب پربازدید

چون رتبه بندی براساس میزان ترافیک دریافتی وبسایت انجام می‎شود و هر وبسایتی که ترافیک و بازدید بیشتری داشته باشد رتبه الکسای بهتری خواهد داشت و این بیشتر برای سایتها جنبه رقابتی دارد زیرا اغلب صاحبان کسب و کارها برای سپردن تبلیغ ابتدا سایت موردنظرشان را ازطریق الکسا بررسی می‎کنند.

برای اینکه رتبه الکسای خوبی داشته باشید می‎توانید با این روش، ها ترافیک سایتتان را افزایش دهید:

عوامل موثر در افزایش ترافیک سایت

محتوای خوب و ارزشمند:

مهمترین چیز، داشتن محتوای مفید است که اشتراک آن در شبکه های اجتماعی و سایتهای دیگر ترافیک زیادی را به سمت شما روانه می‎کند.

استفاده از ویدیو در مطالب و وبسایت:

سعی کنید در مطالب خود از ویدیو های جذاب استفاده کنید یا بخشی بعنوان ویدیو برای سایتتان بسازید.

اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی:

همچنین می‎توانید در شبکه های اجتماعی مطالبتان را اشتراک گذاری کنید تا کاربران را به سمت خود جذب کنید.

مطالب پربازدید

نکته قابل توجه این است که هر چه رتبه جهانی یا کشوری سایت دارای رقم و مرتبه پایین تری باشد، از دید الکسا دارای جایگاه و موقعیت بهتری به نسبت سایر سایت‌های با رتبه عددی بالاتر است.

معیار سنجش الکسا برای رتبه برتر، جذب مخاطب و افزایش ترافیک از طریق تولید محتوای غنی و کاربردی است؛ اما راه‌هایی فرعی نیز وجود دارد  تا سایت‌ها رتبه خود را ناعادلانه و غیرمنطقی ارتقا دهند.

روش شناسایی تقلب سایت ها برای رتبه برتر شدن:

با جستجوی آدرس اینترنتی alexa.com/siteinfo رفته و آدرس سایت مورد نظر خود را برای بررسی وارد کنید.

اگر نموداری برای شما ظاهر شد که بسیار طبیعی بود و به یکباره سیر صعودی نداشت، احتمالا این سایت در رتبه حقیقی درخور خود قرار دارد و اگر بر عکس این موضوع، سایت مورد نظر شما به یکباره شروع به رشد کرده بود بدانید که اطلاعات غیرواقعی است.

سایت‌هایی هستند که بصورت خودکار برای کاربرانش صفحه سایت شما را برای مدت محدودی درحدود 1 دقیقه باز می‌کنند و به صورت خودکار می‌بندند که در این روش معمولا کاربر در ازای بازدید از سایت شما مبلغ یا سرویسی بسیار ناچیز را از دریافت می‌کند. در این حالت معمولا کاربر حتی پشت سیستم خود نخواهد بود تا سایت شما را ببیند.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

تبلیغات پاپ آپ

سایت‌هایی که با باز شدن و یا کلیک شدن لینک‌ها، تعدادی پاپ آپ باز می‌کنند. که سایت مقصد نیز در یکی از پاپ آپ ها باز می‌شود. میانگین نرخ زمان بازدید این صفحات زیر 20 ثانیه است و هر کاربر حداکثر یک صفحه را مشاهده می‌کند و نرخ خروج معمولا 100% است که این بسیار برای سایت مقصد مضر است.

نمایش سایت مقصد در آی فریم ها که تقریبا این روش منسوخ شده است و جریمه از سمت موتورهای جستجو تقریبا 100% است.

استفاده از ترفندهای دیجیتال و تکنولوژیک برای افزایش رتبه در سایت‌ها و یا در شبکه‌های اجتماعی بدون محتوا و فرم مناسب کارآمد نخواهد بود.کاربران بی‌شک به دنبال محتوا برای رفع نیازهای خود هستند و اگر داده‌ها فرم مناسب نداشته باشد و به دروغ انتشار داده شود کارایی زیادی نخواهد داشت و مخاطب را مجبور به دنبال کردن مرجعی دیگر برای رفع نیاز خود می‌کند.

اینها درخور کاربر نبوده و با گول زدن آنها هیچ اثرگذاری نخواهد داشت و همچنین دوام آن طولانی مدت نخواهد بود.

 

بهترین روش بالا بردن رتبه در الکسا غنی کردن محتوای مطالب وب سایت متعلق به شماست. با استفاده از مطالب مفید و جامع می‌توان رتبه سایت را با رقابتی صحیح و بدون تقلب بالا برد. شاید این کار زمانبر باشد اما درمقابل هیچوقت نگران پایین آمدن و یا حذف شدن وب سایت در سایت های مرجع نخواهید بود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا