مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اسرار خانه داری

آموزش تهیه سبزه گندم برای عید نوروز

مطالب پربازدید
سبزه گندم عیدقبل از اینکه اقدام به گذاشتن سبزه برای عید نمایید باید بدانید که، برای گذاشتن سبزه گندم، ظروف سفالی و چینی بهتر و مناسب ترند. همچنین گندمی که برای سبز کردن انتخاب می کنيد بهتر است از بذرهای تازه و سالم باشد.
دو هفته مانده به عید، بهترین زمان سبز کردن گندم است. سبز کردن گندم عید دارای مراحلی است که بایستی به دقت انجام شود. این مراحل به شرح زیر است:

ابتدا دانه‌های گندم را تميز بشوييد و به مدت یک تا دو روز در آب و در دمای اتاق بخیسانید طوری که به اندازه ۲ تا ۳ بند انگشت روی بذرها آب باشد. سپس آب ظرف را با دقت خالی کنید و گندم‌ها را در آبکش بريزيد تا آب آنها گرفته شود.

 

بعد از این مرحله، بذرهای گندم را لای پارچه‌ حوله‌ای یا نخی که از قبل مرطوب کرده‌اید، قرار دهید و بپوشانید و پارچه محتوی گندم را داخل یک آبکش پهن بگذارید تا جریان هوا و تهویه به خوبی انجام شود.

تا چند روز پارچه محتوی گندم را مرطوب نگه دارید (البته داشتن آب اضافی باعث گندیده شده آن می شود). زمانی که گندم‌ها ریشه زدند آن‌ها را به آرامی از درون پارچه خارج کنید و به ظرف دلخواه و مناسب سفره هفت سین  انتقال دهید.

مطالب پربازدید

از اين به بعد باید هر روز کمی سبزه را در آفتاب قرار دهيد تا خوشرنگتر و زیباتر شود. وقتی سبزه ها به اندازه دلخواه رشد کردند آنها را در جای سرد و خنک قرار دهيد، تا رشدشان کم شود و ديرتر زرد و خراب شوند.  همچنین باید دقت کنید که آب بیش از حد و اندازه به آنها ندهید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا