فارسی کلاب
پورتال خبری و مجله اینترنتی آنلاین فارسی

رپورتاژ آگهی یعنی چه ؟ ” چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم ” و تفاوت آن پست مهمان

رپورتاژ آگهی چیست؟

احتمالاً در هنگام جستجو در گوگل با محتواهایی برخورد کرده اید که به عنوان رپورتاژ آگهی در برخی سایت ها درج شده اند. در این مطلب به رپورتاژ آگهی یعنی چه ، عوامل موثر بر قیمت رپورتاژ آگهی ، هزینه رپورتاژ آگهی ، خرید رپورتاژ آگهی ، مزایای رپورتاژ آگهی و نمونه رپورتاژ آگهی خواهیم پرداخت.

نمونه رپرتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یعنی چه ؟ می توان نوعی محتوا که برای معرفی خدمات، محصولات یا بیان ویژگی کسب و کار در یک سایت درج می شود؛ در نظر گرفت.

اغلب  سایت هایی که در آن ها رپورتاژ درج می شود؛ سایت های پرطرفدار و معتبر می باشند؛ البته این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است رپورتاژ در سایت اصلی همان کسب و کار نیز منتشر شود.

ویژگی اصلی رپورتاژ این است که در آن چند کلمه به عنوان، کلمه ی کلیدی در نظر گرفته شده و از کلمات کلیدی به عنوان لینک استفاده می شود. لینک سازی با استفاده از کلمات کلیدی باعث بالا رفتن رتبه سایت در گوگل می شود.

رپورتاژ آگهی خبری

به طور کلی می‌توان گفت که رپورتاژ آگهی می‌تواند به طور موثری به سئوی سایت شما کمک کرده و باعث ارتقای سئو سایت شود. شاید برای شما سوال پیش آید که چگونه رپورتاژ باعث بهبود سئو سایت یک کسب و کار می شود؛ در ادامه مطلب به این سوال به طور کامل پاسخ داده شده است.

اهمیت رپورتاژ چیست؟

همانطور که می دانید عصر حاضر، عصر تجارت الکترونیک است و کسانی که بتوانند با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای فضای مجازی و فناوری اطلاعات بهترین استفاده را نمایند؛ می توانند در عرصه کسب و کار بیش از همه به موفقیت برسند.

امروز بیش از گذشته شاهد حضور سایت های کسب و کار در فضای مجازی هستیم؛ افزایش سایت های کسب و کار باعث افزایش رقابت بین صاحبان کسب و کار نیز شده است؛ هر کس که با ابزارهای فناوری اطلاعات و تکنیک های سئو سایت بیشتر آشنا باشد؛ بهتر می تواند در این میدان رقابت از دیگران سبقت بگیرد؛ یکی از تکنیکهایی که باعث می شود شما بتوانید به راحتی به افزایش رتبه خود در گوگل کمک نمایید؛ آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ است.

قیمت رپورتاژ آگهی

امروزه رپورتاژ آگهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و به عنوان یکی از روشهای بازاریابی محتوایی به کار برده می شود. همانطور که در سرتیتر قبل نیز ذکر شد؛ رپورتاژ یک ابزار تبلیغی است که می تواند محصولات و خدمات شما را در معرض دید کاربران فضای مجازی قرار دهد؛ اما همانطور که همه ما می‌ دانیم کاربران امروزی فضای مجازی از خواندن محتواهای تبلیغاتی بیزار بوده و سریعا این محتواها را رد می نمایند؛ به همین سبب رپورتاژ  به عنوان یک ابزار تبلیغی که به صورت غیر مستقیم خدمات و محصولاتی را معرفی می نماید مورد توجه قرار گرفته است.

پس نکته اصلی در نوشتن رپورتاژ آگهی این است که به صورت مستقیم محصولات یا خدمات خود را به کاربران معرفی نکنیم؛ زیرا این کار نه تنها به افزایش رتبه شما کمک نمی کند بلکه تولید محتوا های تبلیغاتی برخی اوقات نتیجه عکس می‌دهد.

رپورتاژ آگهی چگونه باعث ارتقای رتبه سایت شما در گوگل می شود؟

از آنجا که محتوای رپورتاژ به گونه‌ای است که خواننده متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی شود؛ می تواند خواننده را ترغیب به خواندن محتوا کرده و در نتیجه زمان توقف در سایت افزایش یافته و این خود باعث افزایش رتبه سایت می شود.

رپرتاژ آگهی چیست

یکی دیگر از ویژگی‌های رپورتاژ این است که درمتن رپورتاژ لینک هایی قرار داده می شود که این لینک ها خواننده را به سمت سایت مرتبط با کسب و کار دعوت می کند. هرچقدر سایتی که در آن رپورتاژ آگهی درج شده است؛ معتبرتر باشد؛ رتبه سایت شما در گوگل بالاتر می رود. زیرا سایت های معتبر مورد تایید گوگل بوده و انتشار رپورتاژ شما در یک سایت معتبر نشان دهنده تایید سایت شما توسط سایت منتشر کننده است؛ به همین سبب گوگل تشخیص می‌دهد که سایت شما، یک سایت معتبر بوده و رتبه شما در گوگل بالا می رود.

به همین سبب توصیه می‌شود که در هنگام ارسال درخواست به سایت ها برای درج رپورتاژ آگهی به اعتبار سایت و رتبه آن در گوگل توجه داشته باشید؛ زیرا یک بک لینک ضعیف می تواند رتبه سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کمپین رپرتاژ آگهی

هر چقدر که از سایت های معتبر لینک فالو بیشتری دریافت نمایید، رتبه سایت شما بالاتر می رود؛ زیرا دریافت لینک فالو به میزان زیاد باعث افزایش بازدید سایت شما شده و افزایش بازدید افزایش ترافیک را به دنبال داشته و در نتیجه رتبه ی شما در گوگل بالاتر می رود. بهتر است تعداد لینک های فالو بین ۲ تا ۴ عدد باشد، بیشتر از این مقدار نیز می تواند نتیجه عکس برای سایت شما داشته باشد.

تعداد و کیفیت بک لینک در رپورتاژ ” رپورتاژ آگهی یعنی چه “

به صورت یک قاعده می توان گفت هرچقدر تعداد و کیفیت بک لینک های دریافتی سایت شما از سایت یا وب‌ سایت‌های دیگر بالاتر باشد؛ رتبه شما در گوگل ارتقای بیشتری خواهد یافت؛ رپورتاژ آگهی با تأثیر بر روی تعداد و کیفیت بک لینک های دریافتی سایتتان رتبه شما را افزایش می دهد.

قیمت رپرتاژ آگهی

از نظر گوگل بک لینک هایی که در متن رپورتاژ قرار می گیرند نسبت به بک لینک هایی که در هدر و فودر  سایت قرار می گیرند؛ ارزشمندتر می باشند؛ به همین سبب گوگل به بک لینک های رپورتاژها اهمیت بیشتری داده و همین موضوع به راحتی باعث بالا رفتن سئو سایت شما می شود. بک لینک هایی که در رپورتاژ قرار دارند؛ جزوه بک لینک های دائمی بوده و همین موضوع باعث بهینه شدن سئو سایت می شود چون بازدید های بیشتری را در پی دارد.

در آخر می توان گفت که رپورتاژ آگهی یک روش موثر برای دریافت لینک های خارجی است؛ هر چقدر دریافت لینک های خارجی بیشتر باشد ترافیک ایجاد شده در سایت بیشتر بوده و رتبه سایت افزایش می یابد.

رپورتاژ آگهی

چگونه رپورتاژ بنویسیم؟ 

رپورتاژ که اصطلاح انگلیسی آن advertorial است؛ به معنی نوعی آگهی می باشد که در قالب گزارش بیان می گردد. کاربران و خوانندگان در هنگام خواندن این مطلب گمان می کنند که دارند یک محتوای آموزشی یا یک گزارش از یک محصول را مطالعه می نمایند؛ در صورتی که این مطلب با هدف تبلیغی نوشته شده و در پی آن است تا خواننده برای خرید یک محصول یا استفاده کردن از یک نوع خدمات مجاب شود. شاید در هنگامی که این نوع محتوا را مطالعه می نمایید در جمله آخر با این جمله مواجه شوید که:

برای خرید این محصول و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فلان مراجعه نمایید.

رپرتاژ آگهی

کلمه رپورتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ میلادی به لیست واژه های ادبیات انتقادی رسانه اضافه گردید. رپورتاژها برای اولین بار در روزنامه ها و مجلات به چاپ می رسیدند و بعدها  با گسترش سایت های اینترنتی، به این سایت ها نیز راه پیدا کرده‌اند. رپورتاژها را در تبلیغات تلویزیونی بارها مشاهده نموده ایم؛ اگر دقت کرده باشید رپورتاژهای تلویزیونی به صورت داستانی بیان شده که تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارد.

به صورت کلی بیان رپورتاژ به صورت داستانی بر روی مخاطب تاثیر گذار تر بوده و کمک بهتری به برند سازی می نماید.

مزیت رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی یعنی چه “

در رپورتاژ باید بر روی مزیت های محصول مانور بیشتری داده شود و از لحاظ روانشناسی به گونه‌ای مطلب بیان شود تا مخاطب در ناخودآگاه خود احساس نیاز به این محصول پیدا نماید. مخاطب به هیچ عنوان نباید احساس نماید که این مطلب، با هدف تبلیغ نگاشته شده است بلکه باید این احساس را در درون خود داشته باشد که این مطلب با هدف آموزش و آگاهی بخشیدن به مخاطب نگاشته شده است.

در واقع متون رپورتاژ باید باعث جلب اعتماد مخاطب شوند و مخاطب را به صورت غیر مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد.

رپورتاژ آگهی یعنی چه

رپورتاژ به صورت یک مقاله در یک سایت پر بازدید و معتبر مانند یک پست عادی قرار داده می شود و تعداد کلماتی از متن به عنوان کلمه کلیدی یا کلمه هدف مد نظر قرار گرفته شده و به سایت خاصی لینک داده می شوند.

نکات مهمی که باید در نوشتن رپورتاژ مدنظر قرار بگیرد چیست؟ ” رپورتاژ آگهی یعنی چه ؟ “

برای اینکه بتوانید به صورت حرفه ای رپورتاژ آگهی بنویسید؛ باید نکاتی را مد نظر خود قرار دهید؛

ما این نکات را به صورت جمع بندی خدمت شما ارائه می دهیم:

  • دقت نمایید که در نوشتن رپورتاژ نباید به جزئیات بپردازید. اگر قرار است در خصوص محصولی رپورتاژ بنویسید باید مزیت های محصول را بیان کرده و مزیت های مهم آن را در دید مخاطب پررنگ نمایید.
  • اصول نگارشی را در هنگام نوشتن رپورتاژ رعایت نمایید؛ پاراگراف بندی صحیح، استفاده از جملات کوتاه، عنوان بندی، پرهیز از گزافه گویی، فهرست بندی، استفاده بجا از ویرگول و نقطه ویرگول و سایر علائم نگارشی از جمله اصول نگارشی است که باید آنها را رعایت نمایید. به هیچ عنوان غلط املایی نداشته باشید؛ داشتن غلط املایی خود باعث پایین آمدن رتبه سایت در گوگل می‌شود و از طرفی باعث کاهش اعتماد کاربر و مخاطب به نویسنده مطلب می گردد.
  • هدفمند مطلب بنویسید. برای خود یک موضوع واحد را در نظر گرفته و در یک محور خاص حرکت نمایید؛ از پرداختن به موضوعات حاشیه ای دوری نمایید. مطالب و رپورتاژ هایی که می نویسید باید کاملاً مرتبط با کسب و کار مد نظر باشد.

رپرتاژ آگهی یعنی چه

تفاوت رپورتاژ آگهی با پست مهمان

  • دقت نمایید که رپورتاژ آگهی با پست مهمان متفاوت می باشد. پست مهمان یک مقاله آموزشی می باشد که در آن لینک خاصی قرار نگرفته و یک سری اطلاعات در رابطه با موضوعی خاص به مخاطب می دهد؛ در حالیکه رپورتاژ محتوایی است که درون مایه آن تبلیغات بوده و کلماتی به عنوان لینک در آن قرار داده می شود.
  • تا جایی که می‌توانید برای نوشتن رپورتاژ از ادبیات ساده، روان و قابل فهم استفاده نمایید. از به کار بردن کلماتی که تلفظ و املای ناآشنایی دارند؛ پرهیز نمایید. از طرفی بهتر است ادبیات شما رسمی باشد و از نوشتن متن به صورت محاوره پرهیز نمایید.
  • هرچقدر که در رپورتاژ به مسائل روز بیشتر بپردازید؛ با استقبال بیشتری از سوی کاربران فضای مجازی رو به رو خواهید شد. به عنوان مثال در معرفی یک محصول آپشن های جدید آن و پیشرفت هایی که در تولید آن صورت گرفته را بیان نمایید.
  • از سایت های بی طرف برای نشر رپورتاژ خود استفاده نمایید؛ علاوه بر بی‌طرف بودن سایت معتبر بودن سایت نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

چگونه رپورتاژ بنویسیم

خلاقیت در رپورتاژ آگهی

  • تا جایی که می‌توانید در نوشتن رپورتاژ خلاقیت به خرج داده و آن را در قالب یک داستان بیان نمایید. داستانی بودن رپورتاژ بیشتر در خاطر مخاطب مانده و تاثیر بیشتری نیز دارد.
  • قبل از نوشتن رپورتاژ به سایت هایی که نحوه نوشتن رپورتاژ را آموزش داده اند؛ مراجعه نموده و نمونه‌ رپورتاژ آگهی را جستجو نمایید. به نحوه بیان و نکاتی که به آن اشاره شده است توجه ویژه داشته باشید.
  • لینک دادن بر روی کلمات کلیدی را در هنگام درج رپورتاژ فراموش نکنید.

یادتان باشد که لینک سازی در ارتقای رتبه شما در گوگل بسیار تاثیر گذار می باشد.

عوامل موثر بر قیمت‌گذاری ریپورتاژ  رپورتاژ آگهی یعنی چه “

به صورت کلی قیمت گذاری ریپورتاژ آگهی یک امری سخت و پیچیده می باشد؛ علت سخت بودن قیمت گذاری ریپورتاژ این است که عوامل متعددی بر روی قیمت آن تاثیر گذار می باشد و بررسی هر عامل نیاز به تجربه، مهارت و وقت دارد.

به عنوان مثال اعتبار صفحه، اعتبار دامنه، رتبه الکسا، تعداد لینک های فالو، امتیاز اسپم، وضعیت دامین اتوریتی، کیفیت بک لینک دامنه، عمر سایت، ورودی گوگل همگی بر روی قیمت ریپورتاژ تاثیر گذار می باشند. اگر بخواهیم هریک از این عوامل را بررسی نماییم باید به دانش سئو به خوبی مسلط باشیم؛ پس بهترین راه این است که از شرکت‌ها و موسسات معتبر که در خصوص تولید محتوا و تولید رپورتاژ آگهی فعالیت دارند؛ کمک بگیریم.

چند نمونه رپورتاژ آگهی

رتبه الکسا یکی از عوامل موثر بر قیمت گذاری ریپورتاژ آگهی می باشد؛ در واقع هر چقدر رتبه الکسای سایت منتشر کننده ریپورتاژ بالاتر باشد، قیمت درج ریپورتاژ بالاتر خواهد بود. رتبه الکسا میزان بازدید از هر سایت را مشخص می نماید.

امتیاز اسپم سایت

امتیاز اسپم از دیگر عوامل موثر بر قیمت می باشد، امتیاز اسپم از صفر تا ۱۷ بوده و هر چقدر به صفر نزدیکتر باشد به معنی این است که سایت مد نظر محتواهای یونیک و منحصر به فردتری تولید می نماید و هر چقدر این نمره به ۱۷ نزدیکتر باشد به معنی کپی بودن محتوا های سایت می باشد؛ به همین سبب اگر رپورتاژ شما در سایت با نمره اسپم صفر تا ۴ قرار گیرد، قیمت بیشتری خواهد داشت.

به صورت کلی سایت هایی که نمره اسپم آنها ۰ تا ۴ است سایت های مطمئن، بین ۵ تا ۸ سایت های مشکوک و  سایت هایی با نمره اسپم ۸ به بالا سایت هایی هستند که از نظر موتورهای جستجو، کپی کننده محتوا های دیگر سایت ها بوده و از طرف گوگل مورد جریمه قرار گرفته و امکان اسپم شدن آنها بسیار بالا می باشد.

رپرتاژ آگهی در ایسنا

وب سایت های امتیاز دهنده

یک سری از وبسایت های امتیاز دهنده وجود دارند که اعتبار دامنه و صفحه را مشخص می نمایند؛ اگر امتیاز یک سایت به این وب سایت ها کمتر از ۳۰ باشد یعنی وب سایت از نظر اعتبار در دسته سایت های ضعیف قرار دارد‌.

اگر این امتیاز بین ۳۰ تا ۴۵ باشد؛ یعنی یک سایت از نظر اعتبار در دسته متوسط قرار دارد. سایت هایی که امتیاز ۴۵ تا ۶۰ را دریافت می نمایند؛ بهترین سایت ها برای درج رپورتاژ آگهی می باشند و در دسته سایت‌های خوب قرار دارند.

سایت های که امتیاز ۶۰ به بالا دریافت می نمایند؛ از نظر اعتبار در عالی ترین درجه ممکن می باشند اما تعداد کمی از این سایت ها قبول می کنند که در سایت خود رپورتاژ آگهی درج نمایند.

آدرس کوتاه مطلب

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.